CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 19 November 2014

Konvo hadi pulak

Assalammualaikum..

Minggu ni kebizian ya amat..ntah nape la thn ni mcm tak cukup kaki tangan...giler melambak keje kt opis, pastu terkejor2 urusan anak3 pulekkkk..fffuhhhh!!

Rehat sat..dah penin otak asyik menengok nombor..

Mari update pasal konvo hadi pulak..rasanya selagi tak cuti sekolah, makbapak belum abis rehat ni hhhiiiii...

 

Ok..straight to the point..selasa aritu pegi Anugerah Cemerlang sekolah hadi pulak..thn ni depa buat dekat dewan MCKK..

Seronok sikit sbb sejuk, pastu seat banyak, view pun luas dan kali ni dpt duduk sebelah asben la hhhaaaaaaaa..kalo tak memanjang terpisahnya..but no hal!


Honestly, thn ni hadi tak berapa nk cemerlang, merosot teruk, mmg satu tamparan hebat buat aku la sbb tak penah tgk dia seteruk itu..

Kalo tanya dia, mmg takde rasa apa pun..bersalah tidak, seronok tidak, takut tidak, sedih tidak..eh dah kenapa kau???

Aku pulak yg frustrated lebih hhhaaaaaaaa..mgkn expectation aku terlalu tinggi kot so bila dah jatuh mmg frust la..

Tapi takpe kalo tak jatuh, kau tak tau nk bangun..selesa sgt duduk atas kan..sekali sekala Allah bg ujian..

Ujian utk aku jugak sbnrnya..alhamdulillah kegagalan alya dulu dah mengajor aku, so kegagalan hadi aku lebih relax sikit walaupun dlm hati dan fikiran Allah je yg tau :(

Thn ni tak dpt top 10 tp dpt anugerah m/pelajaran terbaik..sijil utk Teknologi Maklumat dan sijil utk Pengawas Sekolah..

Ha..nasib dpt naik pentas, kalo tak sia2 ibu baba dtg tau bbbahaahaaaaaaaaaaaaa..

Paling mencuit hati persembahan budak2 pra..main angklung korang..hebat kecik2 dah pandai baca note..note ke not..hantam je la!
 

Then..baru penyampaian hadiah semualah..jenuh menunggu anakanda naik pentas..kemain jauhhhhh giliran kkkeeee..


Dah abis smua..tak larat nk tunggu dah sbb nk ambik alya ngan awatif kt nursery pulak..dlm 5 lebih terus balik..

Now..tgh berfikir apa yg nk dilakukan utk budak2 waktu cuti ni..tak kan nk mengadap TV dan main game je kan...

Arrrggghhhhhhhhhh...tetiba stresssss

 

4 comments:

LYAfrina said...

alhamdulillah..ttp dpt anugerah terbaik subjek tu..
ok je no10 tu..next year leh sha lagi kan..
y penting fokus pd exam besar nanti..

lieyalatif said...

cantik stage dieorg buat wa...dah mcm pelamin hah....heheehh bagus cikgu2 dieorg...ade inisiatif hias mcm tu...moden nampaknyer...takde laa balik2 banner saje2 gantung heheheeheh...

takpe ko , aku pun penah rase mcm ko rase...tu yg aku bangkit....ecekwaaaaahh ayat panglima2 sgt hahaahahah..... ko jgn tak tau mia mija dulu nombor last2 tau...puluh2 die bagi kat aku...tu yg aku berubah...buat rombakan dari segi mknn...suppliment... mase belajar.... tu yg dpt naik ke top5.... alhamdulillah tahun ni dpt no 1.... merase aku tgk anak aku naik pentas.... gitu le kan perasan mak2....mcm ko laa dengan alya kan....takpe2 kite tingkat kan usaha utk anak2 kite beb..setiap usaha pasti ade ganjaran dan pulangan....in sha Allah....jgn stress okey...hadi budak smart pada aku....ko gilapkan lagi....

salwana nordin @ che'wa said...

alhamdulillah lya..cuma frust sikit je sbb dia jarang bg keputusan yg teruk giler tp thn ni dia nk uji makpak dia hhhaaaaaaaaaaa

bukan top 10 lya tp top 20 hhhaaaaaa

lepas ni mmg dah tau apa nk difokus :)

salwana nordin @ che'wa said...

simple je depa buat tu lieya..sbb pinjam dewan MCKK so tak bole nk beria2 sgt hhhiiii

itulah..bila anak2 jatuh kita as parents mmg akan bangkit balik kan..tp aku tgk anak2 aku relax je..geram betul hhhaaaaaaa

lain mak lain caranya kan lieya..ko berjaya utk miamija..aku kagum sgt!itu yg seronok berkongsi benda2 mcm ni dgn org yg ada pengalaman..

sgt2 membantu emosi, fizikal dan mental kami ni yg nk menghadapai cabaran begini lg kan!

bila kita sama2 usaha, pastu tgk anak berjaya lieya mmg perasaan tu hanya Allah yg tau kan :)

mcm2 kesusahan, cabaran dan dugaan kan..bila anak berjaya, Allah pasti memberi apa yg dijanjikan :)

Harap2 anak3 kita berjaya seimbang dunia akhirat..in syaaAllah dear!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...