CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 11 August 2014

#openhouse 2014

Assalammualaikum..

Dah malas nk citer pasal berjalan2 raya sbb gambo pun tak ada..tak hingat dah pun kemana2 berjalan2nya hhheeeee

Harini akak wa nk citer pasal openhouse raya 2014...bukanlah openhouse sgt mcm thn lepas..sbb thn lepas jemput ramaiiiiii..termasuk jiran kiri kanan..

Thn ni mmg raof tak nak buat pun sbb frust katanya..takde mood..hanya Allah & aku je la yg tau sbbnya tu..

Tp anak2 buah a.k.a pekerja dia insist nk jugak dtg rumah beraya so marilah..

  

So ada la dlm 25 org yg dtg..

Mak2 aku puasa pulak..

So memasak la kita sorang2 di hari kejadian..w/pun ada pembantu..sapa lagi abg adi la..tp apasal la aku rasa kdg2 bykkkkkk benda tak siap lagi ni..kau membantu ke kau berehat adi???wwahahhaaa

Dia aku bg keje potong memotong, susun menyusun, kisar mengisar, bancuh membancuh..alhamdulillah lulus tu semua..

Anak2 gadis aku pulak melepak depan TV tgk Frozen kali yg keberapa tak tau..bagussss kan anak2 dara aku *matakeatas*

Mmg tak suruh masuk dapur sbb aku nk cepat, kalo kakak masuk, adik pun nk jugekkkk..kejenya membanjir dapur..dah let it go..let it go..eh??

Baba pulak mengemas kt luar, dah dekat2 baru tlg angkut mengangkut..

Main dish nasi ayam..sonang sbb tak byk kena masak..just ayam..itupun ada hati raop suh aku masak masakan t'hari terus..siap ulam bagai..

 

Ahhoiiiiii bukan tak nak, tp kalo aku sorang yg memasak utk 25 org mmg mengalah kot..kalo ada pembantu yg matang sikit ok kita on!

In syaa Allah next yr ye :)

Then aku tambah menu bihun sup, just celur bihun, potong bhn2 sampingan sikit..kot2 tak cukup..sup pulak sekali harung je dgn sup ayam tadi kan..

Alhamdulillah dlm pukul 1 depa dtg..makan la lebih kurang sbb masing2 sblm ni dah makan kt 2 rumah staf lain..mkn bihun sup dan kuetow goreng katanya..

Rumah kami yg ke3..aku masak nasi sbb dah t'ari kan..mesti ada yg mencari nasi w/pun mkn tak byk..mesti nk nasi jugak hhheeeee


Jadinya lebihan makanan boleh kita bagi pada jiran tetangga..siap tapau utk mak utk buka puasa nnt..then simpan sikit bihun sup utk mkn pagi besoknya..

Alhamdulillah habis tanpa membazir pun :)

Bebudak2 ni lepak sampai pukul 2 lebih siap solat semua..lepas tu depa nk berjalan raya rumah kawan2 kilang yg lain pulak..

Kami tak follow sbb habis berkemas semua petang tu kami terus gi open house member sek raof pulak..

Kemain meriah jugak..banyak makanan, main dish bihun/kuewtiow sup, mee goreng..aku tak makan sbb kenyang melampau..

Dlm hati teringin nk mkn lemang je gara2 raya pertama aritu tak rasa nk mkn pun..alhamdulillah tuan rumah ada sediakn lemang..

Apalagi pulun mkn dgn ikan pekasam dan rendang daging la..bbbuuurrrpppp!!!ooooiiii sedap melampau ni!

Ok..tu je citer pasal menggemokkan badan bbbahahaaan..

Siapa nk buat open house lagi?meh la jemput kami..T____________T 

Gemok lagi!
 

4 comments:

lieyalatif said...

respek kooo...kire terra gak ko masak byk2 wa...kalo aku mau menangis bawah sinki dah tu haahahahaahah...ye laaa nak masak byk2 ni kene pandai bajet bahan2 n merase kan kalo tak abis laaaa...kire respek ko...aku kawan laki aku nak dtg mgu depan ni aku dah gelabah nak masak ape...biase laa hidup aku nak senang aku buat jek nasi goreng, mee goreng, bihum goreng pastu buat bbq sikit hahahah nampak sikit byk nye mknn tu hahaahahahaaha.....

citer pasal lemang aku pun aritu ngidam lemang kooo...puas ati dpt jumpe lemang yg sedap dan okey....

salwana nordin @ che'wa said...

Ya Allah lieya..mmg huru hara jap aku waktu tu..ada pembantu tu mcm awat tak siap2 sgt lagi ni..hhhuuuaaaaaaa

aku pun tak pandai bajet sgt, smua tu main hentam aje!tu yg extra bihun sup takut tak cukup hhhheeee..

ko lg terer bab memasak..tgk siap nk berBBQ lg..lg aku salute! tp ok la camtu kan lain dr yg lain sikit :)..sure kwn2 shah makan banyak tu :)

mmg lieya bila dtg teringin nk mkn sst tu mmg mencari2, bila depan mata idok nk melantak kkkkaaaaaaaaaa

nad said...

waaa sama la kite hehe..
masak lebih dr 30 org dah haru haha!
bawah dr tu in shaa Allah ok lagi kot walau tak sesedap mana
tp niat nak menjamu org tu kan.. tgk dorg makan pun dah kenyang hehe

salwana nordin @ che'wa said...

itulah nad..bawah 30 tu gagah jugak la tp menu tak bole banyak dan simple..kalo tak mengah hhhiiii

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...