CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, 25 August 2014

Khas untuk bday girl!

Assalammualaikum..

Alhamdulillah..aritu 22/8 harilahir puteri sulung saya Nur Alya yg ke 6 thn :)

Dah 6 thn kakak! dah kakak2 sgt pun..biasa arrrr dah ada adik kan..thn depan dah masuk darjah 1..in syaaAllah..

Alhamdulillah..6 thn lalu alya ni sgt2 mudah dijaga..serius!start dr mengandung hingga berpantang..kecuali alahan sampai 4 bulan (perkara biasa buat aku) dan masa bersalinkan dia..


Itupun kena induce, dah dia tak nak kluar dipaksa2 kan sudahnya maknya terpaksa sorong ke dewan bedah..apalagi kena bedah la hhhhuuuu..

Kak alya..kak alya

Tapi bila dah makin besor dan beradik mulalah drama queen kan hhhaaaaaaaaa..aku rasa anak no 2 ni lain dr lain sikit la dr byk segi..sapa setuju??

Tak??lantaklah hhhhaaaaaaaa

Aku je setuju sbb aku no 2 hhhhaaaaaaaaaaa...

Sbb tu kdg2 bila tgk alya, rasa mcm diri sendiri kt situ..wahhhh over..biasa arr kakak baik buruk tetap anak ibu baba jugak kan..

Selamat hari lahir sayang..

Jangan kuat sgt merajuk

Jangan asyik menangis je

Jangan nk sensentap sgt

Jangan nk buli dan gaduh ngan abang 

Jangan nk mengusik adik byk sgt sbb last kau jugak yg menangis

Jangan malas sgt mengemas benda2 yg dah disepahkan


Tapi ibu tau alya ni masih mudah dan senang..

Senang tido
Senang bangun tido
Senang makan
Senang disuruh
Senang bersembang
Mudah belas kasihan
Mudah berdikari
Mudah belajar

Ok lah..ibu baba doakan yg baik2 utk kamu..hidup dan matilah krn Allah!jadi anak yg solehah, kakak yg baik dan adik yg baik..amin :)

Nanti aku up pasal bday bash dia pulak ye..in syaaAllah

8 comments:

LYAfrina said...

sebaya asya,,,
selamat hari lahir alya
moga bjaya dunia akhirat n mjadi ank solehah..amin

salwana nordin @ che'wa said...

tq lya..in syaa Allah..itulah yg diharapkan :)

lieyalatif said...

ALHAMDULILLAH...membesar dgn sihat alya.....

selamat hari lahir alya...moga jadi anak yg bijak, solehah dan sentiasa membanggakan ibu dan bapa.... tahun dpn dah darjah satu jgn takut2 kene berani2 okey....biar cemerlang dlm pelajaran.....aunty lieya doakan yg baik2 tuk alya key....

wa, pic ko dgn alya tu dah mcm adik ngan akak dah...sumpah aku tak tipu!

Lily@MamaZaraZareef said...

alahaiiii...sama cantekkkk ibu n kakak tauuuuu...happy belated bday alya..semoga terus jadi anak solehah k..^_^

salwana nordin @ che'wa said...

tq unty lieya :)

alhamdulillah..in syaaAllah mudah2an dimakbulkn Allah doa lieya tu :)..itulah dah darjah 1 thn depan..sudah la sensentap sgt, ntah camna..harap1 baik2 je..

ko jgn perli aku lieya..hhhhaaaaaaaaaaa..dah tua, mana nk sama adik ngan kakak hhhiiiiiiiiii..

salwana nordin @ che'wa said...

tq lily..doakan yg baik2 ye :)

alhamdulillah semua tu dr Allah..tp makin berusia makin byk kedut2 dah sbnrnya hhhhaaaaaaaa

Nad MamaZN said...

hepi bday kak ngah! sama muka cam ibu
moga jadi anak solehah ye :)
sebaya zakwan :)
ramainya gurlpren zakwan hahaha

salwana nordin @ che'wa said...

tq nad..ye ke sama mcm muka ibu?tang mana agaknya ye? hhiiii

alhamdulillah tqsm krn mendoakan :)

sebaya abg zakwan ye..hero malaya la ni :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...