CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, 27 August 2014

Bday bash alya

Assalammualaikum..

Cepatnya masa berjln, esok dah Jumaat..yey yey yey pastu cuti 3 hari..amboiii kemain suka kalo cuti kennn :)

Memula letak gambo mak beranak 3 ni dulu ye..*abaikn pipi dah sama mcm abg adi*
 

Sprt yg dijanjikan, harini nk up pasal bday bash Alya..aku ni penyakitnya seronok nk sambut bday anak..tak buat besor2, kecik2 pun jadi..tak panggil ramai org, mkn kami anak beranak pun takpe..

Tgh bebudak ni kecik la, dah beso esok sure nk sambut dgn kengkawan jew..eh tp aku kan dr kecik, remaja & sampai skang pun tergedik2 nk sambut bday sendiri..tak percaya?silalah percaya..

Penyakit harijadi namanya hhhhaaaaaaaaa..

Ok lah..sabtu haritu kebetulan mertua nk buat open house, so alang2 marilah menumpang sekali hhhiiiii..

Tapi tak la tangan kosong aje..dah niat nk sambut so aku sediakan cupcake dlm 50 ketul..pastu buat ayam goreng dan BBQ bakar, mashed potato dan coleslow sebekas, buat gravy utk ayam dan potato jugak..



 Western kau!sbb aku masak utk bday bukan raya..lgpun aku rasa itu je yg senang, dlm senang2 tu berlecak jugak ketiak..dah masak sensorang kan hhhaaaaaaaaaaa...

Tp puas bila apa yg kita buat habis dimakan :)

Mak mertua kita masak mcm2 dah..ada mee hailam, ketupat palas, rendang, roti jala, kuah durian, kuih..very the raya punya menu kan..


 Aku tak menjemput sesapa pun, just mak dan abah tp depa tak dpt dtg :(..hujan lebat petang tu tp alhamdulillah ramai jugak yg dtg..

Aku bole pulak cibir hari kejadian..start dr tgh mlm sbnrnya..yg bestnya aku ngan hadi je..mmg hilang selera nk mkn betul la ptg tu padahal dah usha ketupat palas yg mak buat!nk mkn byk2..

Tp aku tgk hadi kemain pulun jugekkkk..dah sihat sikit gamaknya..kalo sihat banyak, toksah bayangkan lah..seremmmm :P


  
 
Thn ni dah menggila cupcakes pulak aku..seronok jugak sbb cupcakes ni senang bancuh, pastu cepat siap, cuma leceh nk mendeco..

Tp best sbb bole asah skill mendeco kan..

Budak2 ni bukan nk mkn kek sgt, duk usha krim je tu..geram aku!

Ok la tu je nk citer, citer makan2 je pun..dah naik muntah korang kan hhhhaaaaaaaa..

Alhamdulillah..rezeki dr Allah kita kongsi bersama kan :) 
 

8 comments:

lieyalatif said...

meriah ni wa...siap ade menu western...menu raya pun ade...mmg puas hati mkan beb....mcm2 ado...gigih ko dlm cibir tu mampu gak masak2..kalo aku sah2 dah dok dlm toilet ajek hheeheh...tapi demi hepi kan anak2 kan kite sanggup jek buat ape saje kan.....moga alya ingat pengorbanan ko n hubby.....

ye laa org terra membaking...mmg tak jemu2 laa membaking...dari kek ke cupcakes plak...kalo tanye aku mmg aku tau mkn jek laa hahhaahahah

salwana nordin @ che'wa said...

western utk bday katanya..menu raya mak mertua buat..yg ptg kerjasama hhhaaa

tu la lieya..berpeluh2 masak w/pun tak larat sbnrnya..t'ari mmg tak makan langsung hhuuuu

betul lieya, demi anak2 mmg buat apa pun seronok kan :)

terer tak la lieya tp seronok buat..practise make perfect katanya hhhaaaaaa

LYAfrina said...

banyaknyer cupcake..
ok gak buat camni kan..dpt idea utk birth asya nanti..
comeynya maknya..muda remaja lagi

Lily@MamaZaraZareef said...

wahhh..bestnya menu...hebatlah tu sume buat sndiri kan..=)..nway, saya pon ada penyakit yg sama..asal bday anak2 jek mesti nk gak celebrate wlu simpel..klu ada rezeki lebih baru jemput2 org..tp suka sbb nnti bile diorng tgk balik gmbar2 bday diorng tuh, diorng pon eksited sama..=p

salwana nordin @ che'wa said...

senang buat cupcake utk bday lya..senang nk mkn :)..

muda apa lya..dah 34 thn..thn depan 35 hhhuuuu..

salwana nordin @ che'wa said...

semua homemade lily..sedap tak sedap janji puas memasak hhheeee

lily lg hebat..lg meriah sambutan utk zara dan zareef aritu..tp mmg betul la sesapa yg ada penyakit ni..meriah atau simple mesti nk sambut bday anak kan :)

yg penting diaorg happy..

Nad MamaZN said...

menu sodap!
western gitewww! :)

salwana nordin @ che'wa said...

hhheee..ha'a nad..utk bday katanya..

mak mertua buat menu raya..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...