CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, 17 June 2014

tanjat gegurl

Assalammualaikum..

Harini nk post pasal awatif je..kt ig, fb dah letak, kt blog pun tak ketinggalan jugak hhhaaaa..TAMAK!

Padahal benda yg sama je hhiii..tiap2 pagi beginilah muka dia..dgn taik mata, air lior basi bersepah, mata bengkak tak surut2..


Puncanya kena gigit dgn cekenik je uols..bawah kelopak mata dlm bulu2 mata tu ha..

Lepas buang terus sapu minyak afiat..esoknya dah bengkak..ingatkn tak teruk, lusa tgk dah makin teruk bengkak, terus bawak klinik..

Doc ckp kt mata mmg senang kena infection sbb berair, bertaik mata..mmg mknn kuman tu la..sampai tahap tu la..

Dpt la ubat antibiotik, gatal, tahan sakit dan ubat sapu mata..

Sudah la nk mencuci mata satu hal dgn awatif ni..siap mintak abg adi pegang kaki tangan, kakak pegang kepala..itupun jerlus jugak..kuat beno tenaganya pun..

Harini dah masuk 5 hari..hhhhmmmmm..

Kalo tak berapa ok lagi kena bawak pakar mata la jawabnya..

Awatif..awatif..b strong dear!

Ada yg tak kenal cekenit ke?adik beradik kutu, pepijat tu smua la..kalo gigit mmg gatal, mmg sakit, mmg tinggal kesan punya!

Menyampah pulak aku nk cerita apatah lg nk letak gambonya kkkkaaaaaaaa

Google sendiri yek!




4 comments:

lieyalatif said...

serius aku tak tau cikenit tu wa...tapi kesian sgt awatif.... gatal tu kan.... merah merenyam aku tgk mate die....awatif jenis mcm laki aku laaa...cepat dan senang jek kene infection kat mate....pantang kene gigit sikit mule laaa membengkak beriye2..... mmg kene stenbai ubat titik mata tuh...

ko tgk2 tau wa...kalo tak surut2 n berlarutan pi le bawak jumpe pakar plak...mate ni takleh wat main..sensitif sgt2.....

salwana nordin @ che'wa said...

Ko tak tau lieya? Penangan binatang ni mmg teruk..dia punya gatal tak tau nk ckp la..

mmg biasa tinggal kesan bekas gigit tu..

itulah aku rasa ada kaki atau cangkuk dia tertinggal lg kt kulit tu yg tak baik2..

Laki ko pun senang lena infection kt mata ek? Mmg kena berjaga2 sket tang mata ni kalo sensitif

Nad MamaZN said...

moga cepat sembuh awatif!

salwana nordin @ che'wa said...

tq nad :)

alhamdulillah dah ok sikit..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...