CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, 13 May 2014

patut la..

Assalammualaikum...

Patut la kakak demam on off..

Rupanya nk kena chicken pox, patut la kelmarin dia ckp..'ibu badan saya ni ada bintik2, kt punggung ada satu ni'..bole pulak maknya buat bodo je sbb ingat kena gigit nyamuk..*ketuk pale sikit*

Mujur la pagi tu baba dia tgh nk check suhu demam terperasan kena chicken pox..aduhaiii maafkn ibu ye nak ooiiii...

So skang tgh giat menunggu naik bintik2 tu dgn jayanya hhhuuuuu..


Tapi belum sampai kaki..org tua2 kata kalo dah sampai kaki tu kira dah abis kluar la ye?wallahulam..ikut je lah..

Skang ni mcm biasa rawatan tradisional je..mandi air daun semambu..eh betoi ke?blender sikit sapu dgn bedak sejuk..kdg2 sapu dgn ubat sapu yg doc bagi tu ha..

Air kelapa pun ada bg utk sejukkn badan takut demam..makan pun berpantang jugak..tp alya ni alhamdulillah mkn ok je, kalo kita tak bg mkn dia tak makan..

kt leher, tengkuk banyak..sakit katanya...
 
Cuma skang dah start gatal2 miang..asyik nk menggaru je..mmg kena marah la.. 

Susah hati jugak ni sbb next week nk exam..hopefully speedy recovered sblm exam..td jumpa cikgu bgtau dia tak dpt dtg sek, rupanya tgh musim..ada je kwn2 yg dah kena kt sek tu..

Its ok la..benda ni mmg setiap org akan kena kan..cepat lambat je..

Harap2 nothing serious..jgn sampai bernanah dan berparut sudah kakak..nnt tak cantik..eh???

6 comments:

lieyalatif said...

laaaaaaaaaaaaaaa sian anak dare ko....tapi takpe beb, baik kene awal..senang nanti...kalo kene dah tua2 lagi tak lalu...segan sebab muke naik bintik2 cikenpok...laki aku kan kene mase dah tua2 nie heheeheh...malu die nak kuar umah.....

anak2 aku semua dah kene...dayyan lagi laa umur 3 bulan dah kene.... nanti bagi la air kelapa byk2 beb...bagi keluar abis....ko pantau le takut tumbuh kat dlm mulut kang sian nak makan tak selesa...

moga ciken pox cepat kering n cepat sembuh ye sayang....

Nad MamaZN said...

moga cepat sembuh kakak...
amboi, maknya plak riso anak tak cantek hehehe.. takpe, kakak tetap cantek punya... :)

salwana nordin @ che'wa said...

tq lieya..

itulah aku penah denga jugak kdg2 ada org dah tua2 kena..confirm malu kan hhheeee..

aku pun mujur masa kecik sekolah rendah tp malu jugak sbb muka tak lawa ada bintik2..*mcm la skang lawa sgt hhhaaaaa*

awalnya dayyan kena ye..awatif belum lagi..harap2 masa kecik la senang nk urus..

aku lupa nk check dlm mulut..tp tepi2 mulut tu dah tumbuh..sakit katanya..

skang ni ubat tradsisional je..air kelapa pun dah minum tp tu la tak sedap la katanya..masam la..sabor aje la maknya..hheee..

salwana nordin @ che'wa said...

hhhhaaaaaaaaaaa..biasa arr nad..kalo anak pompuan nk cantik aje padahal maknya pun tak berapa nk lawa kkkekeeeee..

tq nad..doakan cepat baik :)

Lily@MamaZaraZareef said...

Siannya die..semoga cpt sembuh yrk..takpe..budak2 biasa klu chicken pox ni tak tinggal parut..:)

salwana nordin @ che'wa said...

tq lily..mudah2an cepat sembuh..risau nk exam sbnrnya..

itulah harap2 tak tinggal parut..kt badan takpe lagi, kt muka jenuh gak la hhheeeee

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...