CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, 9 April 2014

Allah kan ada :)

Assalammualaikum..

Semalam hari pertama tanpa suami..wahhhhhh novel sgt kan :P

Take off jam 2 pagi dr LCCT harap2 sampailah kt tempat yg ditujui dgn selamatnya..in syaaAllah..tetiba teringat MH730 ke 370..confius..apakah????

Aku tak sms atau tepon sbb raop dah pesan bior dia je yg sms atau tepon..mmg berjanggut la menunggu kan..

Tapi takpe bertabahlah sekejap..

Semalam time mengantor sempat berdrama air mata, biasalah terasa byk dosa dgn suami yg kdg2 terlepas pandang..


Tapi kt umah sempat ber'selfie' dulu..sudahnya mcm bapok tua dah muka aku..kembang semacam..kan dah ckp iols tak fotogenik uols..*tsk..tsk..tsk..tetiba sedih nape!*

Actually teringat segala penat lelah, segala fitnah org dan segala masalah, pengorbanan masa dan tenaga yg dia beri..hanya kita sbg isteri je yg tau dan faham kan.. 

Dan itu membuatkn aku happy..mudah2an apa yg dia hajatkan dan doakan dimakbulkan Allah :)


Anak2 still tak terasa baba pegi lama..selalu 2-3 hari dah balik kalo outstation..tunggu ajelah lepas 3 hari ni..selalunya alya je kot..abg dah paham, awatif tu takde perasaan..abaikn hhheeeee

Aku? aku dah biasa kot..biasa sorang2..tp tak tau la hari minggu ni mcm mana..of course terasa sunyi..actually tetiap mlm la senang cerita T_________T

Soal uruskan anak3 alhamdulillah tak rasa susah sbb dah biasa..cuma pagi tu nk anto hadi sek pagi, adik ngan kakak terpaksa tinggal jap..

Beg2 dan baju kain smua dah siap2 masuk dlm kete mlmnya..kan senang..

Pastu awatif dan alya dah duduk nursery so tak la terkejor2 sgt t'ari nk uruskn makan, minum, mandi, tido depa compare masa duk umah mak..

Perancangan Allah semuanya baik :)

Tinggal nk uruskn hadi je..

Semalam tido tak berapa lena kkkaaaaaaaa..*tak lena pun gelak dah kenapa?*..selalu tu bila terjaga rasa selamat ada org sebelah, mlm semalam terjaga tgk kaki awatif tepat kt muka!

Pun rasa selamat jugak sbb masih ada yg teman tp tarik selimut tak bukak2 dah la hhhuuuuu

Aku ni pentakut sikit..sbb tu bila raof takde ni cerita2 seram dan thrill mmg terpaksa tolak tepi dulu padahal itu yg aku minat sgtttttttttt..

Tak suka terbayang2..kang dah jaga nk menyorok kt sapa kan???

Smalam berdoa jgn la ada mcm2 bunyi kt luar ke, dlm ke, atas ke, bawah ke..oooiiiiii tak suker..tak suker..tak suker!!!

Pastu berdoa lagi jgn la tiba2 binatang yg tak diingini nk menumpang tido dlm umah kannnn..paling menyampah tikus..lipas pun aku benci..dan harap2 jgn la binatang yg plg aku geli ulor!!!

Selalu mmg pembunuhnya raof la..aku panjat kerusi tak turun2 bole???

Alhamdulillah..segalanya berjln baik setakat ni..:)

Mudah2an..Allah kan sentiasa ada :)



6 comments:

lieyalatif said...

ooo incik laki pi umrah yeak beb...mudah-mudahan semua okey, selamat pergi dan kembali...dah2 ko jgn pikir bukan2...in sha Allah semua dipermudahkan Allah swt...nak melawat rumah Allah kan....

ko pun dok umah tgk2 tau...masuk jek umah kunci siap2....kalo boleh petang2 tu dah siap2 dok dlm umah.... moga urusan ko dipermudahkan yeak beb...ko dan anak2 sihat...tu yg penting....

bab gersang tu ko bawak bersabar la sikit yeak...eh? hahaahaha (sempat nak usik ko)

salwana nordin @ che'wa said...

ha'a pi umrah..doakan yg baik2 beb!insyaaAllah Allah ada..

itulah yg penting aku dan anak2 sihat hendaknya..

kauuuuuuuuuuuuuu..tgh off ni belum gersang lagi kkkaaaaaaaaaaaaaaa...

Lily@MamaZaraZareef said...

InsyaAllah..semoga dipermudahkan segala urusan sepanjang ketiadaan suami di sisi ni ya..=)

salwana nordin @ che'wa said...

tqsm lily..mudah2an..doakan yg baik2 ye :)

Nad MamaZN said...

in shaa Allah, segala urusan harian dipermudahkan Allah.. sabar byk2 ek sbb hubby pegi utk beribadat bukan nak huha huha kan :)
btul la kata lieya, ptg tu trus siap2 kunci pintu tingkap sume..klu ada celah pintu tu tutup terus ngan kain takut binatang masuk ke apa ke..boring dok umah time weekend blk le kampung.. ke kampung jauh? hehe..
apa lagi... emm, oo ye, mmg elok la tggu hubby yg sms n tepon, sbb dia rakmo diganggu kot time tgh buat umrah..unless klu btul2 ada emergency.. so, sabar k.. takmo pk bukan2 tau, hehe.. kami doakan yg baik2 je utk che wa n anak2 :)

salwana nordin @ che'wa said...

tqsm nad..ha'a bila pikir dia pegi utk beribadat so mmg senang hati..nk pegi rumah Allah kan..

biasa balik ptg lepas abis sidai baju semua baru kunci pintu smua..mmg takut sbnrnya...umah mak dekat je, bila2 bole pegi..itulah malas betul nk bergerak kalo dah duduk dlm umah kkkkeeee

hubby tak bg sms dan tepon sbb takut bil tinggi..biar dia je yg buat smua tu :)..tp cwa pun tak berapa nk suka ganggu dia so biar aje lah dia beribadat kan :)

terima kasih banyak2 ye nad..really appreciates it!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...