CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday, 13 April 2014

mak dan masak2..

Assalammualaikum..

Malas betul nk start keje arini..bukan monday blues tp betul2 malas, bukan cobaan, ini betul2 kejadian...lempang nak???

So nak cerita apa harini?

Sabtu aritu aku buat nasi lemak..tu pun masak dah lambat, pukul 11.30 baru nk sarapan so t'ari mmg tak masak la aku..terus jd BRUNCH..

Bebudak3 pun aku paksa makan sampai kenyang hhheeee..siap bertambah 2 kali..bagusssss..tp serious kenyang kot mkn nasi lemak, sampai ke ptg still sedawa nasi lemak hhhiikkkkk


Tapi petang tu aku siap2 bancuh air milo so depa pandai la cari roti ke, biskut ke sendiri kt dapur tu, cicah aje dgn milo..

Petang tu mak datang, nk tido situ katanya..marilah makkkkkkkkk :)

Aku just masak nasi dan goreng sayur, mak dah bawak rendang ikan keli dan ikan goreng..
 
Mlm tu takde la sunyi sgt sbb dgn mak apa pun seronok w/pun duduk aje kt umah kan :)

Bebudak lg happy..sikit2 opah, sikit2 opah sampaikn nk kencing pun nk opah padahal selama harini bole je kau kencing sendiri..cubit jugak kang!

Pagi2 hari opah dah bawak pusing taman, pegi beli bfast, siap tapau opah kt kedai beli air la, cekelet le..gggrrrrrr..

Tp senang skit keje aku kt umah ni ha..kemas umah, basuh kain, mop lantai..sat je dah siap..masak pun awal, pukul 11 dah masuk dapur..

Mak aku suruh duduk je, tak payah tolong, tolong main ngan depa je..pukul 12 dah siap sbb awatif tak jenguk langsung aku kt dapur, kalo tak kejap2 panjat kerusi nk basuh pinggan2 bersih..hhoiii la...

Ini la menu t'ari smalam..aku teringin nk mkn gulai lemak ikan bawal goreng :)..nasib mak ada, terus mintak resepi mcm mak masak..

Mak aku ni tak memilih sgt makan, kdg2 nasi dgn sayur pun dah cukup tp aku buat ayam bakor cicah dgn air asam..

 

Penah makan gulai lemak ikan bawal goreng?buat yg tak penah nnt kita share resepi na..kot2 nk buat :)

Petang semalam hantor mak balik..then balik umah budak3 pulok berdrama air mata..rindu opah..rindu opah..aduyaiiiii..

Ibu kome ni rinduuuuuuuu sgt kt babah paham tak?????eh...tetiba :P

**alhamdulillah..abang dah sampai ke Mekah, dah pakai ihram..how i miss u so much!!!anak3 too :)..selamat menjalani ibadah dgn baik ye**


 

 

 

4 comments:

Nad MamaZN said...

alhamdulillah ada opah temankan :)

salwana nordin @ che'wa said...

ha'a sat je nad..opah dah balik umah..kembalilah ruin mcm biasa dgn bebudak3 ni ha

Lily@MamaZaraZareef said...

sedapnye nasi lemak!! saya pon klu masak nasi lemak pakej makan sarapan smpai ptg sekali..tp kna tmbah ayam goreng baru anak2 selera makn..kikikiki

salwana nordin @ che'wa said...

itulah..kalo dah buat nasi lemak mmg sampai ke t'ari makannya hhheeee..biasa saya buat jugak ayam goreng tp aritu dah lambat sgt so tak sempat nk kluar ayam smua :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...