CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 29 January 2014

bday bash yg ke 3

Assalammualaikum..

Mari kita menghabiskn kisah bday awatif minggu ni..bole??

Minggu depan dah masuk bulan baru kan :)..ada yg dah start cuti ke?mesti ramai yg balik kampung..aku pun esok baru balik kebetulan ada kenduri..

Ok jgn melalut byk sgt..

Ahad haritu 26/1/14 aku decide nk sambut bday wawa, 2 thn lepas sambut sendiri je tp seronok jugak..aku buat kek, buat makan2 sket..

Kali ni nk sambut dgn families..wawa pun dah beso sket, dah bole nyanyi lagu bday hhhheeee...buat tak la besar manapun..kecik2 aje, dgn family mertua dan makabah :)

Tapi tetap seronok sbb meriah dgn anak2 sedara dan makanan :)

Tqsm to my mertua sbb pinjamkn umah nk sambut bday hhheeee...bukan apa senang makabah datang :)

Aku dlm fikiran dan cadang nk buat lasagna sbb lamaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa gilerrrrrrrrrrrr beli kulit dan sos spagetinya..dah dekat nk expired ko..

Asyik la bertangguh2..last cekalkn hati jugak try buat...


Akhirnya...ntah menjadi ntah tidak..aku pun bukan penah makan lasagna..honestly, kalo mkn benda ni make sure perut tak penuh, kalo tak mmg muak giler..

Ntah la tekak kampung mcm aku ni smua pun muak kkkeeeee

Pastu buat kek..mcm benda wajib plak kena ada kek bila bday kan hhheee...tp aku suke je..kali ni try buat black & white russian cake..


Wwahhhh omputih  sgt bunyinya kan tp dont worry kek ni tak la BOOM sgt tp adik beradik indulgence juga tp kasta rendah sket la hhhhaaaaaaa..

Rendah tak rendah la..kos jugak weh nk beli cheese hhuuhuuuu...

Wawa plak nk 'pincess toyya' a.k.a princess sofea..tak agak2...mak belum pro lagi anak nk deco princess bagai so aku print out je gambo sofea then lekat..

Then deco2 sikit2 bg sweet nampak utk anak dara kan :)

So menu of the day almost western kau..adik ipar aku pun buat spaghetti bolognise katanya..mak mertua pulak mmg terer buat Pizza..


Then aku mintak tlg makndak masakkn bihun, kang takut makabah tak mkn western..tekak kampung mcm aku jugak hhhaaaaaa..

Utk dessert adik ipar jugak buat..puding karamel, ciskut dan jugak karipap (makndak buat)..

So dah ready smua mulalah nyanyi dan cake cutting..kemain seronok bday girl tp muka blur ke malu dik oiiii..T_____________T


Hadi kalo bab makan mmg dia barisan hadapan..lantak la bday sapa pun kan!dah kenapa mcm bday kamu pulak ha...#akunkmentekedarah
 

Alhamdulillah majilis berjalan dgn baik dan sprt yg kita nak..walau tak besar mana tp tetap meriah bila bersama keluarga tak kira keluarga sendiri atau mertua..

Mereka juga a part of our life :)

Jgn dengki2..jgn byk berburuk sangka ok..takmo..takmo..takmo... 

**yeyeyeeee..arini separuh hari keje, packing baju kain, bersihkn rumahtangga segala..selamat bercuti uolssssss**

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...