CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 31 January 2013

birthday bash - small and simple

Assalammualaikum..

Hari ni nk up b'day bash wawa..

Dont worry abis citer ni abis la celebration utk awatif :)
anak3 syurga..

Wahhhhhh citer celebration mcmkn buat 7 hari 7 malam..

Adakah anda...

Mengharapkn tema puteri di alam fantasi??

atau............

Mengharapkan buffet pelbagai makanan yg sure terbukak button korang??

atau.........

Mengharapkn sekor maskot dtg buat supriseee??

atau.........

Mengharapkn menang cabutan bertuah??? 

Makanya....jangan harap hhhhaaaaaaaaaaa

Jgn berangan sgt, aku berangan takpe..gituuuu..

Khamis minggu lepas (2 hari sblm b'day dia) kami cadang buat small and simple celebration aje..rasanya setiap thn begitu bajet tak ada sokmo hhhhhaaaaa 

Takpe dik small and simple pun meriah jugak kan..kau sorang je pun dah huru hara dik oiiii...

Kami celebrate awal sbb hari minggu nk balik kampung, tak sempat pulak nk masak apa2..
 
 hover tau kakak..mcm b'day dia..adiknya memula pakai pastu ke tong sampah...gggrrrr

Makanya gigih jugak aku belikn segala mak nenek topi, belon, wisel..bla..bla..tu supaya npk meriah sket..tak sampai 5 minit semua koyak, cabut...*urut dada mak kau*

Aku baking choc moist cake toping dgn cream cheese..pastu deco la sket2 bg npk meriah je...sedap ke tak sedap ke tolak tepi dulu janji bebudak3 happy tgk kek depa cantik :)
krim dah kena usik hhhuuu

Jadilah tangan keras kejung lg so abis baik dah aku buat tu..dgn bebudak3 yg duk mengacau aku..asyik merasa krim, tu pun malas nk buat kek lain, kek koko sudah senang..migraiiinnnn...

Then aku masakkn mee kari sbb niat nk bg pd semua ahli keluarga terdekat merasa..ntah sedap ntah tidak..serius tak pandai nk bajet byk mana utk org yg banyak..hhhmmmm..


Ini kali ke3 aku buat mee kari..resepi asal mintak dr yong (my sista)..tp itulah dia dah terer giler buat, aku 3 kali cuba pun still terkial2 hhhuuuuu...

Bila smua dah ready dlm pukul 4 gitu kita start la..

Spt biasa mulakan dgn doa pastu nyanyi pastu sayang sket2 pastu cake cutting pastu makan ler..

penyet adik buat dek abang..


Makan pun main2 je bebudak ni..sudahnya aku suh ikut baba gi anto makanan smua kt keluarga terdekat..aku duk umah apalagi siap umah yg dah mcm tempat kucing beranak huh!!!

Alhamdulillah tertunai niat di hati..

Lepas ni b'day hadi, pastu aku, anniversary, pastu alya, lasttt baru baba dia hhheee...in syaa Allah :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...