CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, 2 September 2015

makaroni goreng - RESEPI

Assalammualaikum..

Haritu dinner masak makaroni goreng..jaranggggggggggggggggggg sgt terjadi memalam mkn benda alah ni..

Disbbkn permintaan alya haritu, aku buatkn aje..

Tak pandai, tp buat2 pandai la depan anak3 kkkeeee

Kita share resepi na...wahhhh terus nk share resepi..bukan apa uols utk kesenanganku jugak..korang ingat aku pandai bab2 masak ni???harus ada rujukan gituuuu..


Eh nk try silakan..

Makaroni goreng

Bahan
Makaroni (bentuk C)
Bawang putih/merah - cincang
Daging segar / ayam bukan RAMLY coz aku tak berapa suka - cincang
Telur sebiji
Kiub ikan bilis/ayam
Serbuk kari sikit - option
Cendawan butang - hiris nipis
Hotdog - option
Cili kering/boh
Sos cili
Sos tomato
Sos tiram
 Daun bawang/sup

Cara
1. Tumis bawang merah/putih, masukkn daging
2. Masukkn cili, serbuk kari, goreng hingga garing dan masak
3. Hotdog, cendawan, segala sos
4. Masak seketika, jika kering letak sikit air
5. Masuk kiub dan telur
6. Masuk makaroni dan goreng hingga rata
7. Seasoning dan tabur daun bawang/sup


Done!!

Ini cara aku, kalo korang ada cara lain buatlah..jgn ty aku resepi lain jugak sbb opkos aku tak pandai lerrrr..hhhiiiii 

Hadi tak berapa suka sbb dia prefer berkuah, alya suka bebeno, awatif kutip daging pppffftttt!!!

Aku? ok je cuma tak bole mkn byk, muak la..iols tekak kampung uolsssssss :P

Raof suka jugak tp kena mkn dgn sos

Separuh kotak lagi benda alah ni, apa lagi nk buat ha???hhhmmmmmm

 

4 comments:

lieyalatif said...

wow...sedap2,,,ni peberet anak2 aku wa oiii...kdg2 muak nak makan nasi gorengkan bende ni kan...tapi tulaaa...laki aku tekak melayu asli...payah malam2 nak telan bende ni...so makaroni goreng ni mmg selalu jadi hidangan aku di waktu pagi sahaje heheheehehe...

ni pun dah lame tak buat...tgk entry ko terus rase dipanggil2 tuk buat makaroni goreng nieh...stok ade jek tu dlm lemari...jgn dah berbubuk sudaaaaahhhh ekekeekekekek

salwana nordin @ che'wa said...

anak3 ko mmg pencinta western aku tgk..semua bole telan..anak3 aku ni berkira sikit, ada yg bole telan, ada yg tak..

aduhaiiiiii mmg muak sikit kalo mkn bebanyak ye hhhaaaaaa..sekali sekali ok la kot..

aku pun ntah ini yg terakhir buatnya..alamatnya berbubuk esok hhhaaa

hainom OKje said...

Buh spaghetti sos sikit pun sedap tau. Masuk dengan kari tu....

salwana nordin @ che'wa said...

eh hainom letak sos spageti sedap ek?bg effect masam sikit ye..ok nnt i try..tq sbb berkongsi idea :)..kita mmg tak pandai sgt western ni

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...