CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 22 June 2014

Baru je mula masak

Assalammualaikum..

Bila tgk makanan rasa besyukur dgn nikmat Allah kan..masih bole makan minum utk hidup..rupanya masih ada lg insan2 kerdil kt luar yg menunggu2 makanan..ooohhhh

Ramai yg geram pasal kisah menyayat hati anak OKU yg aku bole katakan didera oleh emak sendiri..oooiiiii sakit hati tau..sakit hati..

Sampai tinggal rangka, jd mayat hidup dah rupanya aku tgk :(..jgn cerita pasal kesusahan sbb kalo gini caranya, kalo begitu gayanya awak ada org nk simpati..pppuuuiiii!!

Malas nk ckp byk..korang nilailah sendiri ye..nauzubillah mudah2an kita dijauhkn dr sikap dan sifat begini..Allahhuakbar!

Lama tak post pasal makanan..hr sabtu tak masak makan kenduri doa selamat, semalam memasak mcm biasalah..

Actually lama dah tak turun dapur since keje2 renovation dilakukan..dapur semak uols..jd persinggahan brg2..celah bedah mana nk masak..asyik mengemas berminggu2..naik rimas aku..

Start minggu lepas i'm back..gituu..
Kesian anak3 mkn kedai sesaja..kita mulakan dgn menu yg biasa dan mmg depa suka makan..
 
Masak merah ikan is a must!kalo aku masak tiap2 hari pun sure depa telan tanpa rasa boring..


Aku suka guna cabai masak sbb tak pedas sgt, awatif pun suka, kalo guna cili kering selalunya mesti aku buat pedas..kurangkn cili pun still pedas kt tekak depa..aku ok je hhhiiii *dasar kuat pedas*

Goreng ayam..kali ni buat ala2 KFC..sorang seketul sudah :)


Dan pemenangnya ialah terung rebus dgn sambal belacan limau nipis! tetiba....................................

Ni favy aku ler..mkn ini dgn ayam goreng sudah..kemain bertambah 2 kali hhhiii..

 

Hadi: ibu sorang je mkn sambal tu sampai licin?

Apa ada hal??pastu sakit perut duduk diam2 hhhaaaaaaaaaa
 
 Hadi dia dah pandai mkn sambal belacan tp jenis sambal belacan letak asam limau ni dia kureng..aparaaaaaa

Malam? biasa mlm simple aje..kalo depa nk mkn nasi, lauk takde aku goreng telur, takpun buat nasi goreng, burger, mee ke, bihun ke, kuetiow ke..smua ulangtayang je masak..hhhheeee

Korang???

*semoga adik OKU tu dilindungi Allah & diberi kesihatan yg baik..emaknya pulak biar Allah je yg tentukan*
 
 

8 comments:

nad said...

baru lepas masak daging masak kicap ngan sup ayam..tetap rasa terliur tgk menu che wa tu huhu...

salwana nordin @ che'wa said...

hhhheee..

kita baru nk masak ayam kicap mlm ni..

hari minggu ni try la nad :)

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

ooo..suka budak2 tu makan masak merah ye..zara plak pntang nmpak merah dh ckp taknak..die bygkan sume warna merah pon pedas..hahahaha

lieyalatif said...

aku pun mcm ko wa...kalo siang mcm lauk2 selalunye malam simple2 jek...kadang2 kalo mia kenyang lagi mmg makan coco cruchn jek ngan susu...amboii jaga badan sgt gituuuu katenye hahaahahaha....

sedap plak tgk ikan cabai tu....siap ade tangan haa dlm gambar...ala2 tgh tunjuk 'ini masakan kite hari ni yeak puan2' hahaahahahaha...

hoiii sape laa yg tak tersentuh tgk budak firdaus tuuu wa...aku puas dah memcadbury kan mak die tu.... mmg celak* die sanggup buat anak mcm tu...anak yg lagi sorang tu kemain ko pakai baju elok2, makan, sekolah semua..... yg lagi sorang tu kurung dlm bilik busuk tu....hope die kene penjara laaaa....

salwana nordin @ che'wa said...

ha'a lily..kalo cabai masak kureng sikit pedasnya..bole try kt zara..depa ni tgh blajo mkn pedas so layan aje lah..

salwana nordin @ che'wa said...

mlm mmg kemalasan melanda la lieya..aku ni kdg2 malas sgttttttt beli kedai akhirnya hhhaaaaa

amboi mia mmg jaga sgt badan tu..tp nasi maintain bertambah 2 kali ye wahhhaaaaaa..unty gurau ek mia :)

itu tgn awatif..sebok je tu!

kelassssssssss ko lieya..kena cadbury lagi mak dia hhhaaaaa..statement terbaru lg tak terima dek akal wehhhh..

nk bersangka baik tp dlm keadaan begini malas aku nk fikir baik dah!

Eray Majid said...

moga terus terbela lah nasib adik firdaus tu

http://welovesusuibu.blogspot.com/2014/06/isteri-dingin-seks-7-cara-seks-kembali.html

salwana nordin @ che'wa said...

in syaa Allah

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...