CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, 21 May 2014

Nasi goreng (RESEPI)

Assalammualaikum..

Tetiba nasi goreng..macamkan korang tak penah makan apatah lagi buat ye dak hhheeeeee..siap nk bg resepi..dah kenapa???

 

Actually ni nasi goreng feberet minggu ni..jgn tak tau tiap2 mlm aku buat utk makan malam..ko mampu??

Punya pemalas nk masak lauk..hhhiiiii..

Namanya nasi goreng kampung...kampung lebih..*rolling eyes*

Eh..kita nk share resepi bole??mana tau nk try kan..nasi goreng versi Che'wa Nordin :)

NASI GORENG KAMPUNG LEBIH *nk jugakkkk*

Bahan2
 Nasi (better yg dah masak smalam)
Ikan bilis segenggam
Belacan sikit
Bawang merah (mayang halus)
Bawang putih (ketuk)
Cili padi (ikut suka, diketuk saja)
Kiub bilis
Garam
Telur (digoreng pecah)

Cara2
1. Tumbuk ikan bilis bersama belacan..ketepikan
2. Tumis bawang putih, merah dan ikan bilis tadi sampai agak2 garing, masukkn cili padi..
3. Goreng garing jgn sampai hangit, masukkn kiub bilis dan garam
4. Masukkn nasi..masak rata
5. Masukkn telur yg dah siap di goreng tadi
6. Ratakan sekejap, tutup api, boleh dihidangkn.

Senang giler kan..hadi siap request nk bawak ke sekolah tiap2 hari..pppffftttt..kalo ada nasi lebih aku buat la, kalo tidak sadakallahulazim la..*femalas betoi mak kau!*

Eh tang mana yg kampung lebihnya????

Tang ikan bilis la..segenggam..aku tumbuk sbb anak3 tak suka ikan bilis sekor2 tu sgt sbb keras katanya..aku ok je..siap ratah..whatever korang!!

Ok..tu je nk share T____________T

2 comments:

Nad MamaZN said...

uiyooooooo....
haaa panjang kan o dia tu hehe..
nk try la buat camni gak

salwana nordin @ che'wa said...

hhhheeeeee..dah kenapa ko nad?

nk try...silakannnnnnnnnnnnn..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...