CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 10 March 2014

Mengemas - all out

Assalammualaikum..

#Pray for MH370

Sama2 berdoa kpd Allah semoga segalanya dipermudahkan pencariannya..kdg2 kita ni teralpa hingga Allah murka..berdoalah sentiasa disaat kita susah dan senang kpd Pencipta kita :)

Aku pun cuak jugak sbb bulan depan raof kalo dipanjangkn umur dan dimurahkan rezeki dah nak mengerjakan Umrah...kena fly la kan :(

Mcm2 dlm fikiran aku ni..dlm fikiran dia apatah lagi..so selagi boleh tenang..kita tenang ye..in syaa Allah..

Ok..back to reality..hari minggu aritu tak kemana2..supposed alya sukan minggu tu tp dibatalkan pulok..so sdg elok la kita mengemas habis2an..

Lately, anak3 pun sakit sesaja..aku agak mgkn habuk dlm umah dah 'berkampung' sgt ni hhhheeeee..

Kebetulan budak2 keje raof mencari keje di hari minggu so kita upah ajelah depa tlg kemas dan cuci...


Actually bukanlah 1 rumah cuma hall depan, hall tv dan bilik bebudak je..master bedroom, dapur dan bilik blkg aku dan raof yg buat..

Langsir2 smua bukak dan basuh..1/2 jam lepas tu pasang balik..bayangkanlah betapa panasnya hari kan..cepat je kering..ok jimat dah keje aku, raya esok tak payah susah2 dah fffuuuhhhh...

Skang rumah dah bersih dr habuk2, nyaman sgt, sejuk pulak tu, dah kipas kemain kuat pulak pusingnya kalo bersih kkkkeeeee..

Tapi tunggulah sehari dua lagi dtglah habuk, sawang tu balik ha!

Camna nk buat ha?aku ni tetiap hari menyapu..tiap2 hari ok!tppppp...........alahaiiiiii

Mengomel banyak pun tak guna kan..redha aje lah dgn rutin gitu..kalo anak boleh jugak dibebel2, tp dgn habuk sawang gile ke hapa nk marah2 bebel2kan..kau dah kenapa???????

#psiko

6 comments:

lieyalatif said...

wahh lagi dasat.. sesi mengemas raye dah buat hah hahaahahaha..tapi mmg elok pun buat awal2 kan beb..senang keje nanti...lagi pun ni kire pra laaa...nak puase kan leh kemas lagi besar-besaran so habuk tak le seteruk kite baru nak kemas kan....

betul tuuu...kat umah aku pun same, selang seminggu kemas habuk penoh balik..tensen woooooo....kdg2 mcm malas dah nak layan ...tapi tak kemas kang hidung sendiri yg gatal.....

salwana nordin @ che'wa said...

wwwaaahhhaaaaaaaaaaaa..pra katanya ye..padahal tetiap hari aku menyapu mengemas lieya..tp habuk bersawang ada je..tension aku!

tp tu la time puasa mmg tak buat dah keje2 ni..mana yg bole buat dulu, kita buat kan..

umah aku ni byk nau org sakit lieya..smua alergic habuk..nak tak nak kena la mencuci, menyapu, mengemas sesaja hhheee

Lily Mama Zara|Zareef|Zayed|Zaheen said...

saya pon tak sabar2 nk mencarik org tolong kemas n cuci umah nih..klu leh sblm baby lahirlah kan..sejak peknen sapu jek rajin..nak mencuci, lap tingkap, sliding door segala tu mmg tak dan..kena wat ops cuci besar2 an gak nih..huhuhu

salwana nordin @ che'wa said...

saya ni kalo tiap2 minggu ada org tlg cuci mmg happy sgt dah..tak peknen pun tp letih ya amat kan tambahan awak yg peknen ni hhhuuuuu

saya dulu pun camtu sblm bersalin mmg make sure umah dlm keadaan bersih dan teratur..kita nk berpantang pun seronok :)

LYAfrina said...

ok la.. buat berjemaah..xdela letih.. tu la.. lya pon xsmpt nk cara bab2 nk buang habuk ni..buang2 pon..cpt dtg balik..

btl tu..lya klo basuh baju pg tu..jemur..sekejap je dh kering..siap leh bsuh lain & jemur lak.. betapa panasnya tahap skarang

salwana nordin @ che'wa said...

ha'a lya..betul tu..kalo buat berjemaah sekejap je siap..lgpun cuaca skang kan panas sgt..kalo bole nk abis cepat je keje..

tp tu la esok lusa dtg balik habuk..ntah dr mana dtgnya...hhuuuuuu

saya pun mlm sidai..esok pagi dah bole angkat pun hhheeeee

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...