CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 20 May 2013

operasi mengemas di hari minggu..

Assalammualaikum..

Apa khabar semua???

Mcm happy2 aje bunyinya ye..hakktuuiiiii!

Minggu ni last keje, minggu depan dah nk bercuti2 atau dlm bahasa peraknya menyongket kata ko hhhhhaaaaaa..

Happy le sgt padahal tgh runsing nk pikir pasal packing baju, brg2 anak3, pasal nk mengemas umah, pasal nk masak apa, pasal nk hadapi karenah bebudak3 ni naik bas, nak balik kg lg...waaaarrgggghhhh..

Hari minggu semalam tak kemana pun..raof tetiba dtg rajinnya nk mengemas kt luar umah tu ha..

mencuci..

Ha..sedang elok le tu, nk tinggalkn umah seminggu so kalo bole takmo semak2, kotor2..pening nk kemas bila balik nnt kan..

kolam dah pindah..tempat santai je..

Biasanya bila si suami tgh rajin better si isteri duduk diam2 dlm umah ye..kalo dia nk tunggang tebalik benda2 kt luar tu diamkn aje lah yo..

Katanya dia nk ubah kolam ikan, pastu nk buang brg2 yg tak guna, nk ubah itu ini..ha silakannnnnn...aku pun dah naik semak mata tak abis2 nk kemas kt luar tu sbb kebanyakkn brg2 dia pun..

 dah pindah ke sliding door..

Disbbkn dia tau bininya tak akan tolong makanya gigih mengupah org menolong hhheeee..bukan org lain kawan2 keje jugak :)

Bukan tak nak tolong tp keje2 dlm umah yg melambak2 ni sapa nk buat???aku jugekkkk kan..tu nk membasuh, mengemas, mencuci, memasak hhhuuhhh!!

Jgn tak tau operasi mengemas dan mencuci depa dr pagi sampai ke petang..alahaiiii letihnya..

Rehat makan tengahari dan solat saje..

Ahad pun tak kemana jugak..just makan tengahari umah mertua pastu ptg sket berjogging lah apa lagi..lepas jogging mentekedarah Pizza Hut pulak...bole????

Tak tau la aku bila masa nk kurus, bila masa lemak nk kurangnya..hhhiiiiiii

**minggu depan start berdypers plak si wawa..ntah ingat ntah tidak pasal potty training dia lepas balik cuti hhhhhaaaaaaaa**

2 comments:

lieyalatif said...

rajin laki ko beb...mcm laki aku gak...tapi aku rimas sikit kalo laki aku mengemas sure ade jek bende tertinggal...hahahahah....

cantik dah laman landskap ko...terbayang2 aku minum petang lepak2 kat luar kan....ni tak sabar nak pindah umah sendiri nie....aku idam2 sgt ade gazebo kecik depan umah...lepak2 minum kopi...ecewahhhh

wahhh nak pi bercuti mane tu kooo..selamat bercuti key...hati2 dlm perjalanan....

salwana nordin @ che'wa said...

dtg rajin dia lieya..laki aku ni bab kemas kt luar mmg dia..aku plak dlm umah..

tu sbb dia keje kt luar so apa2 yg tertinggal tak la aku sakit ati sgt hhhhhaaaaaa

umah ko besar..laman luas kira mmg cantik la ada gazebo bagai tu kan..

mmg best kan bila ada tempat santai lepak2..

umah aku kecik..kolam ikan yg kecik tu je lah yg mampu kkkkkkeeeee

aku ada family day kelantan terengganu..pastu balik kg kenduri..

seminggu nk tinggalkn umah hhhuuuuu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...