CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 14 May 2013

9

Assalammualaikum..

Kelmarin hari ahad 12/5/2012 bday anakanda hadi saya yg semakin gemuk gebu tu ha hhhhaaaa..harilahir yg ke 9thn :)

Ye..mmg kejap je masa berjalan kan..hhhmmmmm..

Pagi tu dia sibuk menconteng sesuatu..ingatkn buat kad utk bday sendiri rupanya buat kad utk aku hhhhhaaaa..

Aku tak bg celebrate hari ibu sbb ustaz azhar kata haram kan..tp dia insist nk buat kad aje..takpe lah..silakan..

Alya pun sibuk jugak..rupanya sibuk buat kad utk abang..dia bukannya tau pun ada hari ibu ke hari bapa ke hari apa ke..yg dia tau harijadi je..

Eh..tp kagum jugak ngan yaya ni sbb buat kad utk abang gambo jet/roket yg naik ke angkasa tu 3 biji..dia tau abangnya nk jd angkasawan hhhheeee..

**sayang tak snap pic**


Nak citer pasal melahirkn pun dah lama berlalu tp still terkenang2 ternampak2 pun..maklumlah first baby pastu csear plak tu..hhhuuuuuu


Jgn tak tau seminggu sblm tarikh bdaynya..dia duk berzikir la kt telinga ni..keep on reminding pasal bday dia nk dekat, pastu suruh buat kek, pastu suruh nyanyikn lagu bday..

'ibu..12/5 ni harijadi adi'
'ibu..nnt buat kek adi'
'ibu..hadi nk ciskek, gamba Chelsea'

**Ni boleh tahan lagi**
 
'ibu..nnt beli hadiah, baba dah selalu beli'
'baba..minggu ni bday hadi'
'baba..tau tak ahad ni hari apa'
'takde sapa nk nyanyi utk hadi'

**rasa nk sekeh je kepala tu hah**

By the time 1 hapa pun aku tak buat due to faktor kesihatan aku sendiri hhhhuuuuu...

Boleh plak hari sabtu dan ahad tu aku cirbir siap package pening kepala..kesian hadi :(

Bersungguh2 mintak aku buatkn ciskek tp mmg tak mampu tak larat sgt rasanya..nak makan pun tak larat, nak masak langsung la inikan nk membakor kek hhhhuuuuuu...
 
Alhamdulillah petang ahad tu aku dah larat sket..makanya marilah kita celebrate kecik2 aje..baba beli kek SR 3 slice sorang satu *kang berebut*..aku kongsi2 aje sudah..

Bila dah sihat nafsu makan pun membuak nok hhhhaaaa..gila kau..2 hari tak makan ok..

Mula2 nk celebrate kt SR tp penuh pulak, sudahnya pegi kedai makan yg biasa makan sudah..oder nasi, siakap 3 rasa, ayam masah merah, sayur kailan dan telur dada..rezeki utk hari itu..

Hadi pun ok aje..janji dpt kek, dpt makan sedap2..:P

In syaa Allah  minggu depan ibu buat ciskek besar punya..:)

Kami yg 'blackout' ptg itu hhhhaaaaa..laki aku punya idea lah ni..sudahnya nampak spek je laki aku hhhhaaaa..eh kutuk laki sendiri bole???

Buat anakanda Abd Hadi..jadilah seorg anak dan pemimpin yg baik..sebaik namamu..selagi menjadi hambaNya teruslah berjuang dan berjihad dlm Islam..semoga hidupmu dirahmati dan diberkati Allah dunia dan akhirat..in syaa Allah..

Luv.....baba, ibu, kakak yaya dan adik wawa :)

** simple tp ikhlas dr ibu ngan baba :)**

2 comments:

lieyalatif said...

Pandai hadi saiko mak pak nye hehehhe...betul tu beb, budak2 ni asal ade kek ngan mkn sedap dah hepi dah....lg pun setahun sekali kan nak hepi2 kan anak dgn kek bagai....

salwana nordin @ che'wa said...

itulah budak ni janji dpt makan sedap2 seronok dah..

hadiah tak bg apa pun thn ni..hhheee

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...