CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 14 June 2012

nak attract punya pasal..

Assalammualaikum..

Aku dah bgtau kan, awatif dah start minum FM..tp still bf aku :)

Tapi budak bertuah ni nk abiskn FM 3 oz pun susah..tk tau lah nape ek..aku beri susu Anmum *pengguna tegar*

Dulu kakaknya 9 oz tu gulp..gulp..gulp..bukan main sedap..awatif ni kalo dia dpt abiskn 2 oz setiap hari tu pun boleh buat kenduri kesyukuran dah..wahhhaa hover mak kau!

Penah jugak 4 oz dia minum abis..itupun kalo dia sakit sbb tak lalu makan..mmmmm..

Aku rasa skang sbb dia banyak makan kot so susu pun minum kurang..**sedapkn ati**

So cara pertama aku belikan dia botol susu yg berwarna ni konon2 nk bg attraction spy minum banyak kan..sblm ni tak beli botol byk pun, setahun lebih botol baru tukar 2 kali kkkkeeee...


Dulu aku pengguna AVENT, skang aku pengguna tegar MAM plak :)..kebanyakkn botolnya colourful..belikn warna ijau dan pepel..pink sudah abis..

Tu pun ada hati beli sampai 2 botol, 9 oz..macamkan anak minum banyak kan hhhuuuuu...takpe 1 utk umah mak, 1 lagi utk rumah :)

Sbbkn ada diskaun maka aku rembat la 2 so dpt lah sebotol RM20 aje..**clap..clap**...sbbkn teat ada diskaun jugak so kita beli skali..rugi posting hhhheee..

Murah sbb botol biasa (bpa free) cuma bukan utk kolik..lgpun awatif dah besar..tak payah kolik2 sgt la kot hhhheeee

Ha'a bukan main beli online..actually banyak kali cari dekat kedai Sarakids Ipoh tu tp semedang abis stok..naik meluat aku..

Ok dik..minum susu byk2 ye..jgn mengada2 eh!


**bf journey masih diteruskan :)** 


4 comments:

Naimah SiDiK said...

wah ... tahniah2 masih berBF.. nad dah mix ngan FM.. cuma kalau kat rumah time nad cuti totally BF la.. kat pengasuh sahaja dia minum FM..

Nad pun tegar ngan MAM.. santikkkkk sangat kan color2 tp suka color itew pinky.... heheheh

LiYa HaNiF :: said...

bestnya dpt bf kan awatif lagi.. Qalesya setahun je pastu dia sendiri yg tak nak...

salam kenaiii & i follow.. :)

salwana nordin @ che'wa said...

alhamdulillah nad..air susu masih ada tp awatif pun dah campur :)

awatif ni susah sket minum FM, dia tak concentrate, kalo bf biasanya lama tumpu perhatian gamaknya :)

ha'a la nad..kaler dan corak sweet je..affordable compare dgn brand lain kan..

smua kaler wa suka..tp aritu pink takde so beli la pepel :)

salwana nordin @ che'wa said...

salam kenal liya :)

alhamdulillah ketiga3 anak smua bf hampir 2 thn..tp bila dah setahun lebih start campur dgn FM :)

senang sungguh qalesya wean off ye..kira ok la tu setahun dpt menyusukannya..p'jalanan yg panjang jugak tu :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...