CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, 1 May 2012

ibu yg tak penah cuti dr keje :(

Assalammualaikum..

Syok ke cuti sehari ni?

Aku mcm biasa aje lah..mengadap keje yg tak penah abis hhhuuuu..

Bangun pagi tadi pun kemain malas rasa..tak buat sarapan pun, raof duk perangat mee rebus dia beli smalam..anak2 makan, aku tak makan :)

Dlm kul 11 raof ajak gi tgk ekspo mega kt pekan kuala kangsar ni aje..ekspo perabot..niat utk m'beli mmg tak ada sbb ingat nk tengok2 aje..

Sekali jalan2 tiba2 aku t'bekenan satu kerusi panjang..kaler merah itam...aduh kalo dpt letak kt hall tv mmg best!


Ingatkn aku sorang je b'kenan rupanya raof pun..

Tengok dia pun kawtim harga..ingatkn dia just tanya2 gitu skali mmg beli trus :)..really unplanned..

So selamat tinggal pd jejari merahku hhhuuukkk..tak bole nk simpan sbb ruang kecik, umah sempit plak tu :(

Jejari tu kami bagi pd mak ndak (mak sedara), sekali ngan kabinet lama..free of charges..i'Allah condition 8/10..sgt2 baik..

Mudah2an sama2lah kita mendapat pahala dan bertambah luas lg rezeki dr Allah ye..i'Allah :)

Taraaaaa...hall tv dah b'wajah baru pun..

Ni kalo carpet warna merah ke hitam ke mmg t'baekkk la!..nnt kalo ada rezeki nk tukor kapet warna lain..

Hmmmmm...anak3 paw baba beli mainan..dpt la sorang satu..murah2 aje udoh!

Pastu paw ibu plak beli kasut..dpt la sorang sepasang..RM10/pasang saje..kebetulan si awatif kasutnya dah sempit..dah setahun lebih tak penah beli kasut lgsg..sian adik ye.. kebetulan selipar tak ada nk pakai umah mak so dpt la angry bird 1 :)


Hadi kasut yg lama dah hilang so dpt la 1, kakak alya saja aku beli sbb kasut tu aku npk comel sgt..bole???..tp tak rugi beli kt alya ni sbb dia ni jenis pakai bebenor @ bahasa susahnya..pakai sampai lusuh gitu..hhiii

Depa ni kalo kasut memurah gini mmg suke pakai!kalo kasut mahal sket buat pameran aje dlm almari :P..bagus anak3..raya ni mak cari kasut sepuluh hinggit aje ye :)

Aku pun ske kasut2 getah gini dan kebykkn kasut2 aku yg ada pun mmg jenis gitu..

Abis b'shopping dlm kul 12 trus cari kedai makan..lapor giler sbbnya aku kan tak sarap tadi..pastu baru balik umah..letih kepanasan..

Disbbkn tak masak t'ari dan mkm awal plak tu so pukul 4 aku dah t'kontang kanting kt dapur..lapor wehhh..hheee


Kita masak ayam kicap, sup cendawan dgn udang b'sos aje..then raof plak bawa 6 ketul ayam KFC..hanginnya aku sbb dah masak byk sapa plak nk mentekedarah smua tu?????

Mujur la ptg tu ipar duai dtg so dpt la bg anak2 sedara..rezeki..

Eh hari ni aku hangin betoi dgn anak3..selalu tu hangin gak tp hari ni taufan dah dtg..gggrrrr...si hadi bila suh buat latihan kemain byk alasan..nak kena aku duk skali, hanger kt tangan..pasu bole plak dia blajor sambil baring2..apakah??? belajor je ngantuk kau hadi!

Aku rasa ada sejuta kali duk bebel kt dia..last aku tgk mata dah merah..menangis ke mengantuk ke..konpius dah aku..**gggggrrrrrr**

Alya plak mcm biasa..keje menyepahkn umah bg ke dia jugak..pastu tak tau nk mengemas balik..dia ni pun sejuta kali jugak aku duk bebel..**ggggrrrr**..

Awatif lg best hari ni..sedang enak aku mengemas kt dapur, skali si hadi jerit..'ibu, mya buat tumpah vitamin'..whattttttttttttttttttttttttt????

Patut la 1 umah aku cium bau vitamin..tak histeria kau kt situ bila abis lantai siap atas kapet pun ada...**gggggrrrrr**...

Budak ni kalo aku bebel sekali pun dia bukannya paham apatah lg sejuta kali..buat kering air liur je..muka slumber mcm tak bersalah hhhuuu..

Lastttttttt..sejuta kali lg la aku bebel kt abang ngan kakaknya hhhhhhhhaaaa...nasib la korang sapa suh tak reti2 nk tgk adik kan :P

Mengemop la aku plak..rasa nk menangis sgt2 tp air mata tak kluar hhhuuuu..ingat senang nk ilang bau vitamin..susah ooohhhhh anakanda sekalian :(

Waktu kejadian bapaknya tak ada kt umah, pegi basuh kete..balik je dia, anak3 sejuta kali lg kena bebel..nasib la korang ye..hhhaaaaa

**fenat rasa nk fengsan!**

6 comments:

lieyalatif said...

wah cantik2...lieya pun suke...kaler die mmg masyukkk laaa...tu kalo dpt karpet merah putih tu mmg berseri gitu hall...auwww kelas youuu he he he

alamak vitamin tumpah...ape yg tumpah tu ...kalo scott emulsion tu mmg siap le hanyir satu umah...tensen kite nak mengemas.....

♥ Leily | Ummi Alya Husna ♥ said...

waaa... berseri terus ada sofa baru..
mmg shantek kaler die, naik seri tau..
pandai che' wa pilih kaler.. =)

salwana nordin @ che'wa said...

warna2 merah ni satu dua ada kt umah sbg penyeri gitu :)

tu la kalo ada rezeki nk tukar kapet lain hhheee

vitamin appeton yg tumpah tp baunya semerbak jugak hhhuuuu...tu kapet kena angkat basuh la jawabnya...tension lieya :(

salwana nordin @ che'wa said...

ada rezeki sket pastu b'kenan sgt2 tu yg beli jugak hhheee...

merah ni sbg penyeri je :)

ct said...

untung lahh ade ank nk bebel,aku bebel sorg2 je kalo xtahan sgt wat keje umah,kalo xthn sgt,air mata meleleh2 sambil wat keroje umah huhuhu

salwana nordin @ che'wa said...

hhuuuu...sabor bebanyak la ct..ada hikmahnya tu :)..

kami ni Allah dah bg anak pun tak abis2 merungut la, marah la, m'bebel la..mcm tak reti nk b'syukur kan hhhuuuu...

aku pun kdg2 rasa nk menangis tp air mata tak kluar2..dlm hati je hhhuuuu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...