CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 4 April 2012

peace yo..alya's totally free

trademark..peace!


Tak payah english sgt la tajuk tu kot hhheee...

 Alya skang dah tak pakai dypers siang dan malam :)..utk malam lebih seminggu dah diajor :)

Utk siang hari dah lama free, lebih kurang umurnya 2thn 3 bulan gitu..feel free to visit here :)..tak sangka jugak secepat itu aku bole latih dia..

RAJIN plak compare time hadi dulu..3thn ok utk siang, malam sampai 5 thn still pakai...bole??maknya MALAS kkkeeee..

Tapi utk malam si alya, maknya kembali MALAS balik bole????

Now alya dah 3thn 6bln baru nk start ajor..agak lambat kot sbb kawan2 saya yg lain kebanyakkan anak2 dah totally free day and night!hhhuuu...even sepupu pomp yg sebaya dia pun dah tak pakai dypers jugak..

 Eh pasni kena lebih merajinkn diri utk train awatif plak :)

Alhamdulillah...rupanya tak la sesusah mana spt yg aku fikirkn..asyik takut pastu tak yakin gitu la lambatnya hhuuu...spttnya aku dah start since dia tak bangun menyusu malam..eh lama dah tu..

Asyik tak yakin sesaja..aritu sblm masuk sekolah aku ajor dia basuh punggung after poo poo *utk senangkn cikgu* dia ok je nak, masalahnya aku la yg tak berapa yakin..lastttttttttt aku basuh lagi hhheee...

B'bulan2 aku tgk setiap kali bangun tido dypers dia kering so rasanya its time to do s/thing kan..rugi la pakai pastu buang, kdg2 2-3 kali aku pakaikn dypers yg sama hhhhee..belanja utk dypers dia lg, adik lg..cannot tahan..

So seminggu yg lalu nekad jugak..actually alya byk kali dah cakap 'ibu, alya tak nak pakai pampers, kakak kan dah besar'

Tapi maknya pemalas..pakaikn jugak..'eh esok la kakak tak yah pakai ye'..b'hari2 la dialog yg sama..ko mampu???kkkeee

So caranya..setiap malam sblm tido mcm biasa la gosok gg, kencing..pastu no more food atau drink :)..

Kalo nk minum pun sket sajo..

Then dlm pukul 12 mlm **kalo aku still tak tido** aku angkatkn dia bawak ke toilet suh kencing..

Kalo aku dah tido, aku t'jaga salinkn dypers atif biasanya pastu aku akan angkat alya ke toilet suh kencing..

Penah sekali jugak dia bangun pastu b'diri depan aku ok...tanjat boboi!!!!:) bila ty nak kencing ke, baru angguk kepala..kihkihkihhhee

Alhamdulillah smuanya b'jalan baik tanpa ada adegan2 hujan ditengah malam :)..kalo ada jugak, ibu suh kakak tido dlm bilik ayor tu..nak??nak??nak??takut tak??takut tak??kkkeee

Syukur lega dah..pasni nk train tido sendiri plak..tp tu la bilik tak ada..aritu dah bincang2 ngan raop nk make over bilik2 yg ada tu semula..

Ingat nk susun2 smua brg2 bilik hadi tu, nak tak nak t'paksa share bilik ngan abg dulu kot :(

Raof plak nk make over rumah, nak tambah bilik katanya..budget dlm 20k..alahai ada sapa2 nk buat derma kilat tak???derma tak dpt, kilat yg dpt bole???hihihiiii..

Mujur la duit kete MyV dah abis dia bayor so tinggal duit rumah saje..hopefully dpt la raof menabung sket2 pasni :)

Duit aku dia jarang mintak sbb dia pun tau isterinya ni bukannya b'gaji besor pun, simpanan pun cukup2 aje utk diri sendiri, mak abah dan anak3 sket :)

**alhamdulillah...setakat ni belum penah bocor lg dan ada 3 lg beg dypers yg perlu didermakan :)**

2 comments:

lieyalatif said...

good gurl!!!! byk jimat kalo anak dah free diapers nie.....hepi jek tgk kocek tebal balik ekeekekekekeek....

salwana nordin @ che'wa said...

tq..tq..

betoi2..mmg bajet utk diapers skang ni mahal hhhuuu..

lepas ni bole menabung ke lain plak :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...