CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 28 January 2015

anak3 dan sekolah

Assalammualaikum..

Curi masa sekejap..iols banyak sgt keje nk dibuat uols..penin arrrr...

Bertabahlah sekejap sampai semua dokumen hanto audit..pastu relax sikit kot..hopefully pppffftttttt!!!

Balik umah lain pulak halnya kan hhhuuuuuuuuu..memandangkan 3-3 anak dah bersekolah so triple keje jdnya *menguapppp*

Ha'a awatif pun dah sekolah..mcm abg ngan kakak jugak..masuk sekolah PASTI 4 thn :)

 

Alhamdulillah..semuanya baik2 aje..bangun pagi pun no drama, mgkn sbb dah biasa bangun pagi, mandi, ke nursery..

Dia ni 1-2 minggu sblm dah excited sgt nk ke sekolah..sblm ni tgk kakak je..

Dah tu bila dah sekolah ni, npk kakak2 sgt kan..bila nk jd kakak ni???eh..tetiba hhhaaaaaaaaa

Alya..dah darjah 1..dah beso kan, tp badan kecik camtu je..sikit lg kalah dgn adiknya hhiiii


Alya..si drama queen..bila baba nk balik je, menangis la apalagi..aku takde, kt umah..raop pulak jenis lembut hati..menunggu la b'jam2 anaknya kt sekolah..

Aku pulak jenis kering sikit bab2 ni..kalo aku, aku tinggalkan aje, bukan apa uols, kang duduk lama2 lg byk dramanya..malas nk penin kepala fikir hhhaaaaaa

Awatif pun aku buat camtu masa hari pertama hantar nursery dan sekolah..ku tinggalkn aje..sedih mmg sedih tp kena kuat!

Mujur dia ni jenis ok je..slumber..

Tapi balik umah, turn aku pulak berdrama..bbbahahaaaaaaaaa.. 

Setakat ni, bawak bekal ke sekolah, aku masak, kdg2 masak berat, nasi dgn 1 lauk, nasi goreng, mee goreng, bihun goreng, kalo tak sempat, roti bertelur je :)

Tak bagi duit belanja pun sbb dia still tak pandai nk nilaikn duit dgn brg yg dibeli..kang terlebih beli, duit tak cukup, dah abangnya pulak kena bayor hhhiii

Takpe la..kau bukannya makan banyak pun, kdg2 bekal bawak pun tak abis..

Sekolah agama pulak..aku hantor je, pastu biarkan abangnya menengok adiknya..berdikarilah korang ye :)

Abang adi..darjah 5 thn ni..makin membeso dan membeso..mana penah kecik dia hhheeee


Antara 3-3, dia ni paling byk alasan..nk bangun pagi, kemas tempat tido, pasal makanan..gerammmm sesgt!padahal dah bertahun2 kau sekolah kot!

Urutdada aku pepagi..

Thn ni dah siap2 warning jgn nk byk main, tgk TV, main game..belajor dr kesilapan..

Aku pun dah ambik a few action, kalo nk anak berjaya, kita pun kena bersama2 dgn depa kan..kami pun blajo dr kesilapan jugak hhhuuuuu 

Dah dekat 2 minggu bebudak sekolah, baru terhegeh2 nk citer hhhaaaaaaaaaa..jadilah uols asal berupdate!!

Ok..nnt ada masa aku blogwalking kengkawan ye :)

 
 

4 comments:

lieyalatif said...

assalamualaikum beb...ade sihat heheheehe...

tu le wa...bab sekolah ni...bab anak2 ni mmg kalo nak cerita satu muke surat pun tak abis kan wa....peel budak2 nye pagi...tapi tu laa lawak plak bace kisah ko...yg tua plak buat hal....yg kecik okey...biase laa tu...mcm mia jugak laaaa....bangun pagi kejut cebek2...nak jek aku tiong kan...adik ko steady jek bangun mandi heheheehehe.... aku senang jek ugut jek...tak mo gi sekolah boleh, kawin ngan bangla potong rumput depan umah tu nak tak....haa mencicit bangun kakakakaakak....

alhamdulillah...ko pun bawak bekal jugak yek.... bagus sebenarnye wa...alaa sesimple2 lauk pun takpe yg penting dari rumah...kite pun masak with love gituuu...kat sekolah tu goreng nugget pun pakai minyak baper kali masak....so lagi terjamin kalo kite bekalkan...hope semangat kite nak masak utk anak tiap2 hari menyubur sampai ke akhir tahun...ecewahhhh ayat aku!!

aku setuju dgn belajar bersama tu...jgn leka wa...time belajar tu kite dok sebelah...amik part jugak....in sha Allah ade bezanye nanti...all the best utk kite same2 mendidik anak2 kite....

salwana nordin @ che'wa said...

TQ BEB!!!

insyaaAllah selagi bole memasak, aku masak la lieya..kesian jugak kalo anak2 asyik mkn yg org lain masak..setuju dgn ko..apa yg kita masak semua dr hati dan penuh kasih sayang :)

itulah..pengalaman lalu mengajor aku sgt2 pasal anak2 ni..yg penting jgn leka dgn perkembangan depa kan..rugi hhhuuuu

good luck utk miamijadayyan jugak ye lieya..

LYAfrina said...

hihi..semuanya tersenyum lebar..
alahai.. alya saje wak suspen kat mak dia tu.. hehe

salwana nordin @ che'wa said...

biasa la alya..drama je lebih..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...