CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 5 January 2014

hari pertama sekolah adalah hari yg penuh emosi..setuju??

Assalammualaikum..

Mulalah penyakit M aku ni datang tp tajuk kemain panjang..npk no mcm terdesak je tu hhheeee

Org lain dah ada penutup pembuka entry tp haku #aptb

Ingat nk citer pasal sekolah bebudak ni tp gambo tak byk pun, tak ada yg baru masuk sekolah kecuali wawa yg pertama kali anto ke nursery :)

Meh kita cuba perlahan2, kot2 dpt jadi 1 entry kennn...hhheeee

Sprt biasa aku mesti ambik cuti..selain dr buat2 sibuk, saja nk ambik feel hari pertama sekolah kan...

Memula abg adi..adi dah darjah 4..makin membesar dan membesar..tak penah kecut pun aku tgk hhhaaaaaaaa...






Tahun ni pun tak ada drama pepagi..cuma liat sikit aje lah..ate biasa hari cuti bangun subuh lepas tu kau tido balik, lg tak kejut tak reti nk bangun kennnn..

Skang kena bangun terus mandi..tp takpe ibu maafkn selagi tak ada tumpahan air mata!

Tahun ni jugak dia dpt jd pengawas sekolah, tu yg beria2 b'lengan panjang..dah menambah keje mak kau plak kan..getiknya nk iron baju kemeja lengan panjang wehhh ppppfftttt!

Tp kalo tak jd pengawas pun sekolah dia thn ni smua wajib b'lengan panjang, katanya sek dah naik taraf SBT (sek b'prestasi tinggi)..

Ntah apa kaitan naik taraf dgn baju pun aku tak tau!kesian aku menengok bebudak dgn hangat b'peluh2..#aptb

Alya..kakak yaya ni penuh dgn emosi..anak no2 gitu agaknya *ehemehem*..suka b'emosi dan memendam rasa..kalo tak kenal maka tak cinta *ok ntah apa kaitan* hhhaaaaaaaa


Kakak dah kita transfer ke sekolah lain tp still PASTI..sbbnya kt sekolah tu je ada daycare..mak tak jaga dah..so makan minum mandi dan ada pengajian kt situ...

At least ada benda nk buat petang..kt umah opah pun mengadap katun..makan minum depan TV..kalo bole TV masuk toilet skali, kencing berak mandi depan TV..

Hari pertama baba dia yg anto masuk kelas..aku anto adiknya ke nursery..dah salam peluk cium baba turun nak balik menangis2 dlm kelas..

Bapaknya tu npk keras tp hati lembut tu..aku dah warn..lepas anto terus balik jgn pandang blkg dah hhhaaaa..aku dah biasa drama bebudak2 ni ke sekolah *aku yg uruskan*

Mmg berdrama sampai ptg si alya ni..babanya bawak balik umah ptg tu aku tgk mata dah bengkak2 menangis..trauma je rupanya hhhhaaaaa..

kesian..suasana baru, kwn baru, live baru..susah nk adapt..ok ibu maafkn :)

Tapi maknya tatap menasihati sambil mengugut secara lembut dan b'hemah..ugutan wajib ada..bole??hhheeeee

Esoknya dan seterusnya ada lagi tangisan tp lite2 aje..just mata berkaca2 gitu :)..tp ada mak kau kesah..sila pergi sekolah ok!

Awatif...1001 kisah dia ni..thn ni terpaksa anto nursery..tak bg mak jaga dah..byk sbb, byk faktor..mak pun dah tak berapa larat so berehatlah..


nangis sbb aku tak bg ikut kakak

Tawakal je sbb tak penah bg org jaga anak, tp takpe dah tiba masanya..actually dr umur dia 2thn dah nk anto nursery tp itulah 1001 cerita yg susah nk diceritakan...biarlah rahsia..#wahhdatoctsgt!

Hari pertama aku anto, dia punya meraung jgn ckp, 2 kemungkinan je, takut dgn suasana baru atau nak ikut kakak..

Dia mmg nk gi sekolah, ikut kakaknya tp biarlah dia enjoy dulu 3 thn usia dia..lgpun kakak pegi sekolah, bukan pegi playground..kang mengganggu pelajar lain..awak dah la tak diam!

Lepas anto, tak pandang blkg dah..terus masuk kete..diam seribu bahasa sampai mkn pagi dgn raop pun tak lalu..telan je mee tp otak duk pikir 2 beradik tu..

Kali ni berjaya tahan air mata..kunun2 cekal la padahal blk umah, berdramalah aku..ada aku kesah..mak2 kan biasa begitu..raof diam je, dah faham sgt peel bini dia ni..over!

Hari kedua dan seterusnya..alhamdulillah..awatif ok..aku pimpin tangan terus aje masuk dlm nursery..takde nangis langsung..

Lagi la aku sebak sbb baik sgt..bole??

Awatif ni jenis yg kdg2 kita rasa mcm boleh ke tak dia ni, ok ke tak dia ni, padahal dia lebih ok dr abg ngan kakaknya..serupa masa potty training aritu..lebih cepat belajor..

Sebenarnya..aku selalu bg aura -ve kt dia which is tak elok utk dia..tp abg ngan kakak dah imun kot..aura apa pun smua tk jalan nak2 si kakak hhhaaaa...

Harap2 dlm seminggu ni lebih teratur dan mudah..maknya belum selesa lagi ni..maklumlah baru2 lagi kan..tp malas nk pikir sgt..

Buat kata raof..'kita dah buat yg terbaik utk anak3, selebihnya serah pd Allah utk jaga'

Seorang ibu mmg begitu.....penuh emosi....
*mak aku a.k.a opah depa lg teruk beremosi dr aku..hhhuukkkkk*

 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...