CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday 4 December 2013

tusyen

Assalammualaikum..

Selagi makpak belum ambik cuti makanya belum pegi kemana2 lah bebudak3 ni ha..

Demi mengisi masa yg ada, dari melangut tgk TV, rebut remote, rebut channel, rebut i-pad, gaduh tak tentu pasal ada baiknya isi masa sket ye anak2..

Aku masukkn depa tusyen dekat sekolah PASTI alya..hadi pun sama join..


Anak cikgunya yg bukak kelas tusyen, nk cari duit sementara cuti sem ni..so kami pun happy sbb ada tempat utk revision :)

Start 2/12 aritu sampai ujung bulan ni..ambik 3 subjek..mengaji, Arab dan Jawi..kdg2 cikgunya ajor jugak subjek lain..tak kisah la berapa bayarannya janji bebudak2 ni happy dan ada benda nk dibuat :)

Utk 1 subjek RM10, start dr pukul 9pg - 12tgh..

Aku sebenarnya tak la berkisahkn subjek lain, yg penting depa mengaji..alya tu baru separuh muqaddam,  hadi dah khatam al-Quran..tp kalo tak dibaca selalu mana berkatnya kan..kan..kan..

Dekat rumah pun kdg2 mengaji, kdg2 tidok..itu yg susah hati :(

Setakat ni depa seronok aje..siap suruh dtg awal..aku agak sbb nk main kejor2 lettew kan..kan..kan..korang main2 je tak nak belajo...siap!!! *ugut2 sket hhhhheeee*

Awatif hari pertama tu nk ikut kakak dgn abang pegi sekolah..menangis2 tak nk balik sudahnya cikgu Jah kata tak apa duduk situ..

Aku riso..bukan riso dia cari aku, dia mengacau bebudak2 lain nk belajor..sudahnya mmg ye..balik je mcm2 aduanlah aku dengo kan..

Esoknya aku tak bg ikut dah...meraung2 dekat umah opah nk ikut...kesian pulak tgk..sapa nk jaga kamu, semua org tgh belajo, tak kan nk susahkn cikgu kan..takmo kaco2 kawan2..


Hai la dik, belum waktu kamu ke sekolah lagi..thn depan pegi sekolah main2 ye, sekolah tak main2 utk abang ngan kakak aje..

 **dah ada date utk cuti..hopefully everything goes smoothly..in syaa Allah**

2 comments:

lieyalatif said...

eh bagus...dari pi jalan2 sane sini...dok umah tgk tv jek, elok gak anta tusyen beb...aku kalo ade pun aku anta kan jugak.....ye la at least ade aktiviti berfaedah kan.....dpt recall balik ape yg dah belajar dulu...kang kalo tak buat ape2 revision mule laaaa lupe.....anak2 aku laa gitu heheeheheh

aku anta budak2 ni pi kem jek....mia minggu depan si mija minggu depan lagi satu...saje aku tak sekalikan dieorg...nanti asek berkepit dueorg jek...ni asing2 pandai2 laa cari kawan baru kang hahahaahah.....kejam tak...sedangkan aku dulu pun ape2 hal mesti nak berkawan kan.....

salwana nordin @ che'wa said...

aku suka juga aktiviti camp ni tp kt sini susah nk cari la ke takde hhheeee...sudahnya pegi tusyen :)

anak2 aku pun lieya, kalo tak buat revision mulalah smua ke lauttttt...

best miamija join camp ye..takpe mesti dpt ramai kawan baru tu :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...