CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, 18 September 2013

tekanan perasaan

Assalammualaikum..

Tajuk mcm nk kena lempang sgt tu!

Lately cuaca panas pulak kan..aku ni semalam sakit kepala ya amat..cari paracetamol tak jumpa..dah abis gamaknya..last ambik minyak cap kapak, basahkan rambut then sapu dekat kulit kepala...

Baring diam2 dlm ekon..wahhhhh nikmatnya sejuk berangin je kt kepala..

Tapi tak jalan jugak, kena telan ubat baru hilang sebenarnya..keje umah mcm biasa..byk nk dibuat..anak2 dah siap aku mandikan, bg makan..just masak nasi goreng dgn ayam KFC..

Nasib raof balik cepat semalam, sblm maghrib dah ada kt umah..so semalam dia tolong lipat baju..kurang sikit sakit kepala bila tgk baju dah berlipat..yg lain2 biasanya aku yg abiskan :)

Hadi ngan alya pun tak berapa sihat tu..hadi tu kdg2 sakit kepala, pastu selsema..kesian pulak menengoknya..sekolah dr pagi sampai petang..letih ya amat..

Alya pulak tak boleh sejuk (masa musim hujan aritu), cepat penat..skang panas balik cepat pulak batuknya..padahal bukan tido dlm ekon pun..musim agaknya..

Alhamdulillah jgn byk sgt mengeluh ye..semuanya dr Allah :)

Ok jom sambung cerita kelmarin..lepas renew lesen kita ke PARADE..ingatkn raof nk bawak kemana rupanya playground..

Kesian bebudak ni ha..sblm ni kt AEON menengok je dr luar..bg kami ni yg tak berapa ada bajet, mahal la kt AEON RM15/person, askar ada 3, kalo 15 x 3 = RM 45 so kita tangguh dulu..cari tempat lain..


Mujurlah kt PARADe ni dah buka tempat bermain..hg ok jugak RM4 setengah jam/ person so marilah kita bermain selama sejam ye..total 8 x 3 = RM 24..jimat sikit kan..

Benda nk mainnya pun lebih kurang sama je tinggal sikit dan byk je :)..jadilah utk melepaskn tekanan bebudak hhheeeeee..main sampai muntah ye anak3!










Hambik sampai blur tak tau nk start yg mana hhheee...tp yg pasti awatif dia relax je, main sorang2 pun ok!abang ngan kakak tak bagi join main pun ada aku kesah kan!

Hadi ni tak berapa nk main dlm ni sbb tak mencabar sgt katanya..duk merengek2 nk main game yg masuk token tu kt sebelah tu ha..


Jgn nk mengada lah..jgn byk kira..lain kali pulak main kt situ..kang tak sedor diri dpt game!

Bila dah letih..nk abiskn masa yg ada aku suh main kaler2 pulak..


Dah puas main jom kita bersantap!lapor sgt dah rasanya..sblm mak jd amukan sila cepat..

Makan kt Marrybrown je..





Ini budak bikin mak panas je..semua benda nk buat sendiri sampaikn nk turun escalator pun nak sendiri..


Bukan nk ibu baba pegang, nk pegang tangan kakak..elok sgt la tu..kakak pun gayat2 lg nk turun escalator, lagi nk bawak adiknya!

Raof turun dulu pegang tgn alya, alya pegang tangan adik, aku dgn hadi kt belakang...

Last dia terlepas dr tangan kakak, terus jatuh terduduk, nangis, mujur tak pelanting ke bawah..aku dah ketor2 kt atas..oooiiii takut tersepit!..

Org semua tgk..mesti kutuk2 aku lettew hhhewwhewww...

Sampai je bawah kenalah amukan maknya!biaserrrr dia tu!!!

Tau pulak merajuk..pertama kali duduk diam..dpt la merasa makan dgn tenang utk 10 minit pertama kkkkeeeeeee..

Pastu saja aku gertak:

ibu: 'nak naik sendiri tangga tu lg..nak lagi?pegi2..'

dia: 'annak dah bu'


Sekejap je insafnya pastu dia mulakan lah balik aktivitinya...hhaiiiiiiilahhhhhhhh dik!

** bila ingat Allah segalanya jadi baik..alhamdulillah atas segala ujian dan tunjukkanlah segala kebenaran **

5 comments:

lieyalatif said...

laa siannye ko beb....hope dah okey sakit paler nye yeak....takut musim demam jek nie sbb ramai dok demam nie...anak2 aku pun baru kebah demam seb baik demam dieorg tak lama....takde laa sampai nak kene cuti kerja kan.....

ish dah lame tak mkn marrybrown...ayam goreng depa sedap gak kan....bubur pun sedap...dayyan la suke......

aiyoo kalo jumpe tempat mainan mcm tu mmg wajib kene heret ngan anak2...tapi aku suke jek...bagi dieorg main puas2...pastu bawak pi makan sure mkn byk sbb lapo n penat main heheeheh

salwana nordin @ che'wa said...

alhamdulillah dah ok..anak3 pun dah semakin sihat tp masih dlm pemantauan...

marrybrown ayam sedap jugak..tak la sepedas mcd..bubur pun tak byk sgt perasanya...

inilah pertama kali bawak bebudak ni main..mmg main sepuas2nya la

salwana nordin @ che'wa said...

alhamdulillah dah ok..anak3 pun dah semakin sihat tp masih dlm pemantauan...

marrybrown ayam sedap jugak..tak la sepedas mcd..bubur pun tak byk sgt perasanya...

inilah pertama kali bawak bebudak ni main..mmg main sepuas2nya la

Ain Noraini said...

salam ziarah,
sejak anak2 kakain dah besar2 ni jarang pergi tempat permainan mcm tuu..kalau dulu2 pantang jumpa apa2 jenis permainan nak ajer main atau beli...

salwana nordin @ che'wa said...

anak2 saya pulak tgh membesar so mmg tempat2 begini sentiasa ada dlm pikiran depa kkkkeeee..

biasa kalo ada masa kita pegi..kalo takde masa main dlm umah je :)

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...