CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 26 August 2013

maafkan saya...raya ke - 3 ?????

Assalammualaikum..

Hari ni ingat nk continue raya ke3..bole????

Org lain dah start hapdet pasal open house aku baru nk update raya ke3...mmmgggggg nak makan penampor je jawabnya hhhhiiiiii...

Ok..mari kita percepatkan....

Raya  ke3 baru betul2 beraya umah mak..time ni adik beradik ramai yg dah balik :)..pegi 2 kete sbb raof tak lepak lama sbb dia ada hal nk jumpa kawan2 yg lama giler tak jumpa kan...

Aku confirm tak nak ikut sbb nk beraya puas2 dulu ngan my family..i is tak kisah sgt dia nk kemana pun janji beraya dulu ngan makabah, pastu nk bergembira dgn kawan2 silalah...:) *sekali sekala kena bg ruang*

Tahun ni main menu is LAKSA!

Tapi bukan mak yg masak, adik aku no 5 tu yg masak katanya lah tp bila time nk bubuh garam, mmg mak yg kena letak kan hhhhhheeeeeee...tp not bad la..sedap jugak ko masak dik! **mata ke atas** 


Aku sampai2 terus mentekedarah laksa..ini laksa aku yg punya!siap goreng telur mata baru nikmat ok!hhheee


Rumah mak ni kalo semua adik beradik balik baru meriah sikit..sebelah mak pun tak ramai, sorang pak sedara (2 anak), sorang mak sedara (2 anak)..abah langsung la anak tunggal..

Jadinya mengharap 7 anak ni ada dicampur dengan cucu 8 org barulah meriah gituuuu hhheeee..jgn tak tau dah mcm nk runtuh umah tokopah :P

Selepas melantak, sembang2..malam tu pulak acara lain..main bunga api lah, bukan setakat bunga api, mercun semua ada..aku rasa tetiap tahun..dah mcm acara tahunan pulak ngee~~ngee~~



Kepala a.k.a ketua geng mercun adik ipar aku (abah si kembar), penolong adik aku (syabeel) and the rest backup..tolong cucuh api, tlg bagi bunga api / mercun, tolong sorak...hhhhaaaaaa

Mak dlm rumah dah mengurut dada..bukan risaukn menantu dan anak2, risaukn cucu2 lah :)

Then agak2 dah boring, kami yg pomp masuk rumah..makan2 dan melantak pastu gelak2 dah mcm langsuir di malam raya..hhhooiiiii!!!

Dalam pukul 10 lebih gitu baru aku balik umah..risaukn laki kt umah tp takde maknanya, ntah pukul berapa baru balik..sakan enjoyyyy ye bang :)

Begitulah raya yg tak seberapa..banyak duduk rumah aje tp mcm nk meletup rumah bila adik beradik berkumpul kan :)

Then....

Raya ke 4 - Pegi kenduri dan duduk rumah aje
Raya ke 5 & 6 - Kawan2 raof dtg beraya
Raya ke7 - Dah start keje uolllsssssss

**banyak pegi open house???**

2 comments:

lieyalatif said...

laksa makan dgn telo mata? pestime aku tau nieh...selalu telo rebus jek kan heheeheh...leh la cube nanti....

ish ko ni cite laksa plak...kat opis aku ni pun ade sorang officer bawak laksa, dah le aku puase...mmg telan ailiyo jek laaa....

salwana nordin @ che'wa said...

eh..ko tak penah mkn dgn telur ke?

try la..sedap hhhheee

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...