CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 26 April 2013

kejadian longkang..

Assalammualaikum..

Fuh..fuh..fuh..

Semalam kita cuti, arini keje..abah tak sihat, aku pun kepala sakit ya amat..mood ke laut..marilah kita bercutian..tp takde maknanya jugak..urusan anak3 tetap berjalan spt biasa hhhuukkkhuukkk

Hari ni kepala dah sihat..tetiba sakit kepala balik bila tetiba musibah menimpa si kakak yaya..

Kejadian lepas balik sekolah tadi..spt biasa aku yg ambik dia..sampai je laluan masuk sek dia tetiba ternampak 1 kejadian..

Nampak sorang ustaz tgh terbongkok2 mengangkat sesuatu dr longkang..

Stop kete dulu sbb tunggu apa yg jadi tu..dlm hati kata..''Ya Allah janganlah anak aku''

Sekali...damn!!!!

Astaghfirullahalazim...eh tu tudung alya..anak aku!!!

Terus kluar dr kete..rasa mcm nk luruh jantung semua..lemah lutut..trauma ohhhhh!!

Alya jgn ckp la menangis bagai nak rak..kawannya tolak jatuh dlm longkang..boleh tahan dlm jugak longkang tu..mujur takde air, kalo tak hanyut..lemas..**mintak dijauhkn :(**

Luka dahi dan pergelangan tangan..tu yg luaranlah, dalaman mudah2an tak ada apa2..:(

Masa kena tu muka alya pucat lesi..risau giler aku takut tetiba pengsan..takmo..takmo..dlm kete pun aku panggil2 nama dia..

Balik umah mak, urut2 badan dia dulu *time ni mmg tak larat je rupa dia*..mak pulak dah pok pek pok pek..aku dah pening..sabor aje lah..biasalah opah risaukn cucu dia :(

Pastu aku bawak wawa ngan yaya balik umah..rest kt umah lg senang dan tenang..bg makan nasi, bg ubat demam, mandikn pastu minum milo..

Alhamdulillah bertenaga sikit rupanya, dah bercakap, dah gelak2 tp muka lesu jugak..mgkn still terkejut..

Cikgu2nya pun bukan main sedih, risau, takut semua ada..aku ni lagi la kan hhhuuuuu

Budak yg tolak alya tu mmg kategori 'nakal dan jahat'..belajar tak nak..2 tahun sekolah situ sia2 saja..tak tau apa..

Tp tak salah dia jugak..mgkn ada sesuatu disebalik kenakalan dia tu..kita tak tau apa masalah dia kt rumah..makpak camna..apa yg jadi..

Mmg tak sampai hati nk marah..kesian lg ada..tp betul jugak ckp cikgu2..hari ni dia buat kt alya..esok lusa dekat org lain pulak..

Biarlah pihak sekolah dan pengurusan PASTI yg uruskn..

Alya pun ada salah jugak..banyak kali dah aku warning jgn keluar dr sekolah sampai ibu ambik..selalu ok je sbb abis sekolah dia mengaji muqaddam so mmg duduk dlm kelas..

Entah nape hari ni bole plak dia lepak2 kt ujung jalan tepi longkang *nk jd sebab*..mengaji pun belum..

Hhhhmmmm..begitulah ceritanya..macam2 hal..

**mudah2an alya tak demam**


2 comments:

lieyalatif said...

Ya Allah!!! Berderau darah aku bace ko....risau kalo kene kepale ke berdarah ke ape...kalo aku mmg aku jumpe budak tu...marah n warning sikit...biar lee nak kate aku childish ke ape tp aku pedulik hape...biar budak takut sikit ....

Hope alya dah ok n x tekejut ye beb....

salwana nordin @ che'wa said...

tu la lieya..aku trauma botol kicap pun still nampak2..tetiba alya plak hhhuuuu..

alhamdulillah beransur baik cuma sakit2 badan gamaknya..

tangan dia still sakit..pegang apa pun tak larat..risau jugak dlmn dia kan hhUuuu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...