CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 16 April 2013

ajaib sgt :)

Assalammualaikum..

Hari minggu aritu tak kemana2..raof too bz..gitulah selagi tak abis PRU ni kan :)..**ok saya dah biasa**

As usual aktiviti aku tetap berjalan spt selalunya..

* keje2 umah
* lipat kain, basuh kain, sidai kain
* 'tusyenkn' bebudak3
* memasak
* melawat mertua
* potty training wawa (yg ni kita citer lain)
* berjogging dan beriadah bersama anak2 dan suami

 Begitulah..ntah bila dpt rehat :(..ok stop!

Haritu teringin nk mkn ayam bakor..kali ni tak bakor dlm oven, kita guna cooking magic katanya..benda alah ni kak ipar yg bagi..lama dah tp tak penah guna..


So meh la kita guna ye..ye..ye..first time guna..meh tgk camna magic nya masak pakai tu ken..

Eh korang tau kan benda ni..aku rasa bole kerat jari kot kalo takde dlm umah setiap org hhheeee..tgh IN katanya..

Mak kita pun ada..raof bagi sbb tetiba bole plak dia belikn lagi 1 utk aku..apa kes nk tamak kan..silalah bg pd mak..:)

Pepagi hari dah marinate ayam 5 ketul..seketul sorang sudah!


Disbbkn first time kemain cuak aku..bukan apa takut tak masak la, takut terhangus la..semua benda nk takut..bole???

Lama jugak nk bakor ye..lebih kurang 1/2jam ada kot..guna api perlahan aje..tu pun sekejap2 aku bukak, pastu balik2kn takut rentung pulok hhhheeee..

Eh..tetiba dah siap :)


Menu aritu sup cendawan *minggu lepas pun hhheee*, kari ikan, air asam dan ayam panggang..

So apa yg magicnya?????ntahhh hhhhaaaa...ok la..satu je komen aku..

isi ayam agak lembut tp kering..paham tak??tak paham sudah!hhheee

Overall..not bad..tp aku prefer oven sbb lelemak yg cair tu menggaringkn lg..waaahhhaaaaa patutlah ko gemuk..eh..eh..salahkn ayam itew..:P

Eh jgn gaduh2..nnt kita try resepi lain ye..ye..

** pagi tadi pakai beg tangan yg dah lama tak pakai..tgh korek2 kemas2 terjumpa duit dlm poket RM 150..gggllluuurrrrppp..telan air lior jap aku..tak mgkn duit org lain kan sbb beg tangan aku..kalo raof yg letak biasanya 2 cara je sama ada masukkn dlm purse atau hulurkan sendiri..jadi aku anggap itu rezeki dr Allah..alhamdulillah..so boleh simpan utk beli kain raya ye :)**

2 comments:

lieyalatif said...

wahh rezeki terpijak tu...ke ko yg selit2 tapi lupe...mcm aku laa suke selit2 duit...nanti ujung2 bulan tejumpe heheeheh terus rase hepi jek hahhhhaha....

salwana nordin @ che'wa said...

agaknya la lieya..aku suka jugak selit sana sini pastu terlupa..

kalo jumpa mmg rezeki terpijak la hhhhaaaa

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...