CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 28 August 2012

raya 2012 saye :)


Assalammualaikum...

Hari ni kita rajin :)..nak update pasal raya bole?jeles eh tgk kawan2 dah update raya hhhiiikkk..macamkn meletop raya kau dik non hhhhaaaa..eh ada aku kesah? *sambil betulkn koset*

Aku ingat nk citer seminggu terus bole?aku kan pemalas, nk citer day by day pun malas jugak hhhheee..ok la ok la jgn tamak sgtttt..citer satu2 senang kan..raya pertama ngan kedua je dulu :)

Takpe aku buat karangan darjah 6, ada perenggan bagai, korang jgn fenin2 hhheee

Gambo banyak tp malas nk load dr kamera raof so mana yg ada aje lah..nnt kalo rajin kita tunjuk lain ok? **pemalas sesaja aku ni ha**
 
Sehari sebelum raya

Banyak kali kot aku mention tetiap tahun mmg kami beraya kt Kedah kan? ingat tu ye kengkawan, thn depan takmo kabo dah wahhhhh..kami takde sistem giliran, bg aku mana2 pun best :)..

So a day b4 (sabtu) dlm pukul 10pg dah bertolak..sblm tu singgah umah makabah jap..jumpa adik bradik yg dirindui..salam2 peluk2 cemolot sket baru bertolak :)

Sampai sana dlm pukul 12tgh gitu..lepas tidokn awatif trus ke dapur menolong apa yg patut, nak berbuka kan..smua sedara mara balik berkumpul so menu adalah banyak melampau hhheee..mabeles!!

Malam plak depa main bunga api dan mercun..aku malas nk join..letih noks..sudahnya pukul 9 gitu dah bawak anak2 masuk tido..tinggal si hadi tu je ha yg lupa diri bila balik kg..lantak kau!

Raya pertama
Dalam pukul 7 bangun **lambat bangun aku kan dah 'selamat hari raya' awal 2 hari hhhuuu** siapkn anak2 dulu..depa kena siap awal sbb nk pegi kutip duit raya :)..

Tahun ni hasil kutipan boleh tahan lah..hhhheee..jadi lah kau nak banyak mana lagi kan..duit belanja pun bapak kau yg bg nak ooiiiii

Bila smua dah balik dr masjid so meh kita salam2, peluk2, cemolot2 sket :)

Lepas makan2 smua, lelaki2 yg gagah tgh menyusun kerusi, setting camera smua sbb dah jadi acara tahunan kot (baru 2 tahun), sesi b'gambor beramai2..



Tu dia meriah tak meriahnya bila beraya kat Kedah kan hhhheee..makpak, anak2 menakan  smua ada :)..jenuh nk setting kamera elok2, ada je yg tak masuk gambaq kkkeee..

Kalo nak terang lagi korang bole tengok dlm paper Kosmo..berita hari Rabu minggu lepas :)..kalo terer cer cari kite yg mana?hhhheee


Pastu sesi bergambar2 bersama kluarga masing2 lah ye..kitaorg kali ni photoshoot dlm hutan plak..lebih santai katanya :P

Maka dgn rasminya tema kami tahun ni KUNING bersih dan HITAM menawan gitu..

Tahun depan kita buat kaler lagi terang hhhhhaaa...auuuwwww belum abih raya tahun ni dah pikir tahun depan..mmg pelempang je makannya kuiiikuiii



Cukup la 2 gambo raya ni kot ye..aku kan pemalas hhheee..abih je b'gedik kt luar, kita b'gedik kt dlm plak..kali ni gambo bersama PIL kite :)

 tema: kelabu, ijau petronas dan kuning hitam :)

spot us? nampak kan hhhee

Mak ayah bersama 4 org anak (3P 1L), 2 menantu dan 7 cucu's..sorang lagi menantu laki takde dlm gambo..ntah kemana :P

Abih je sesi b'gedik2 itu, makan2, wash up smua, bagi anak2 tido *hadi je tak tido, dia kan lupa daratan*, makpak rest jap baru b'kunjung umah sedara mara terdekat :)

Whole day mmg makan dan makan dan makan..tp mmg t'baek lah bila dpt mentekedarah kan hhhhaaaa..*pastu nangis tgk perut dah buncit*

Malam plak mmg rutin tahunan jugak depa buat BBq, ada je yg sponsoring..t'baekkkk!!! ada udang, ayam, sosej, nasik goreng dan kek..

Eh yg tu kita citer lain bole? sbb mlm tu sambut harijadi alya skali pun :)

Tunggguuuuu...

Raya kedua

Tak banyak citer sbb pepagi hari bersiap2 nak balik Perak dah..beraya umah makabah plak :)

Yg ni pun story lain eh..hhheeee

Bole ending camtu..hongeh dah rasanya mak ni nak!

**harini puasa ke2 bersama raof..i'Allah**

2 comments:

lieyalatif said...

POMPUAN!!! mmg meriah raye koooo...dah mcm satu generasi berkumpul...boleh aku bayangkan meriahnye...kalo masak tu dah mcm masak kenduri kan.....fuhhhh....tak sangka family belah kedah ramai gile mcm tu....mmg seronok arr berkumpul....

cantik beb tema kaler ko....aku rase dlm byk2 tema kaler, kalo gold yg aku tak penah buat lagi...lehla nanti try heheehehehe..laki aku bising ckp tak sesuai kaler kulit die la ape ..tu payah tu ekekeekekek

salwana nordin @ che'wa said...

Bukan lg 1 generasi lieya..dah 7 generasi tu hhhheeee..

Belah kedah mmg best sbb ramai giler..tu yg aku tak kisah beraya dimana..belah aku sedara mara takde,adik bradik aje hhheeee..

Aku pun gold belum..eh byk lg kaler belum try tp kaler merah mmg laki aku anti..sama la kulit laki aku pun gelap tp aku suh pakai jugak terang benderang bio nampak hhhhhaaaaaa

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...