CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Sunday 12 August 2012

kita kasi bersih habis2an..

Assalammualaikum..

Camna hari minggu korang aritu?

Nawaitu aku aritu nak mengemas umah sahaja besar2an..ate minggu ni je last nak mengemas, m'bersih, m'deco bagai katanya hhhee..


Firstly tukar cadar raya..auuuwwwww..stripe lagi! dlm bilik mmg habis2an aku bersihkn, pastu kt hall, hall tv, bilik belakang, bilik anak2 baru dapur..

Nasib la umah kecik aje, bilik tak banyak sgt tp jgn tak tau start mengemas dr lepas subuh hingga 1.30 ptg..uuuiiiihhhhh letih jgn cakap la noks!

Abis kaki tangan 4 kerat ni aje yg buat keje, satu umah plak tu..laki kita mengemas dan m'bersih kt bahagian luar..pastu dia offer nak bersihkn kapet..bagussss..


Aduh lega bila tgk umah dah bersih dan kemas..tinggal nk m'bersih bilik air aje..tak larat sgt dah rasanya..langsir tak sempat nk basuh tp aku tgk bersih lg..hhhhmmm takpe la kot..

Ada ke org yg rajin sgt nk belek2 langsir?hheee

Rumah aku tu habuk jgn cakap la..ada aje pun..dlm banyak2 keje bersihkn habuk la paling menyampah..mana yg ada depan mata aku buat, nak korek celah2 bedah tu mmg aku malas huh!

Kalo lah kaya aku suh gajikn bibik utk bersihkn habuk je, cuci lain, bersih lain, menyapu lain...wahhhhhhhhhhh hover..mmg tak dpt la sampai bila2 kalo gini malasnya hhhhhiiiikkkk

Settle smua, aku bagi peluang dekat hadi ngan alya m'deco kepala katil depa..ingat tak benda2 yg aku beli beberapa bulan lalu? ha baru ni la b'kesempatan m'deconya :)

 
Alya punya simple aje..letak gambo dia masa umur 3 thn (rindu ngan pipi yg tembam tu!)..hadi plak mcm biasa la mesti nak ada kaitan ngan bola jugak tu..lantak lah kau nak!

Hari ahad plak baru rest sket..sempat la raof bawak berjalan2 kt ipoh, kebetulan nk pegi ambik kerepek so jln2 kejap cuci mata..

Hambik bila b'jln di ujung2 pose dlm bulan pose mmg sgt2 la menguji kesabaran ok!

Gatai lg nk pegi kan..org punya la ramai..ntah dr mana wujudnya aku pun tak tau, dgn b'panas, dgn b'himpit..uuuuiihhhh..

Mmmmmmg ramai giler org yg shopping last minute..mujur la kami awal2 dah abis shopping :)..lega di situ..

Dalam b'panas, b'himpit tu sempat gak la aku merembat 2 pasang baju moden awatif hhhheee...dasar pompuan kan hhhheeeeee...

**banyak benda tak settle lagi ni :)**

2 comments:

lieyalatif said...

e'eh cantik laaaa cadar ko...kemain meriah kaler hah....membangkitkan mood seksual gitu auwwwww!! wakakakaakakak....

tu la kan, lega bile dah kemas...eh betul ko, umah aku pun same...ntah mane laa dtg abok nie.....sapu umah ari2 pun ade abok...tapi aku alah sikit, kang lepas dok mengemas abos siap laa terbersin2 pastu selsema...

salwana nordin @ che'wa said...

hhhhaaaaaaaa...kita mmg suka warna2 terang ni, lg terang lagi semangat gitu hhhaaaa..

mmg lega sgt lieya sbb lagi umah tak b'kemas b'cuci lagi tu la rasa nk mengamuk kkkeee..

tp keje mengemas ni sampai nk raya esok pun tak abis2 lieya..kotor, habuk, semak tetap ada hhhuuuu

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...