CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 21 July 2012

ramadhan pertama

Assalammualaikum..

Malam hari baru dpt update dan blogwalking :)..

Smua pun nk hapdet pose pertama, aku punnnnnnnnnnnn hhhheeee...padahal tak pose lagi pun tp alhamdulillah segalanya b'jln lancar :)

Tadi bangun sahur masakkn raof ngan hadi maggie goreng..itu pun tak abis, sepinggan kongsi b'2..mmg tak lalu makan la depa..

Then lepas subuh hadi tido balik, raof ke masjid, aku tido lah hhhhaaaa

Balik masjid raof beli bahan2 mentah..kemain banyak stok ayam, udang, ikan, sayur dll..

Lepas abis kemas rumah baru mengadap bahan2 mentah tu..

Bukan main banyak sayur dia beli, bukannya depa makan pun, aku ngan alya jugak mentekedarah..

Hhhhhhmmmmmmm...

Oh ye tahniah hadi sbb berjaya habiskn pose hari pertama ni dgn baik tanpa b'zikir kt telinga ibu :)..alhamdulillah..

Tahun2 lepas hari pertamalah menguji kesabaran..dgn merengek, dgn melembik, dgn meragam smuanya ada..mgkn bebudak2 makin besor..

Kak alya pose sekerat hari je..pukul 9 membotol, pukul 1 baru aku bg makan minum..

W/pun aku tak pose tak masak t'ari pun, budak2 aku bg makan bubur aje..aku tak makan pun..ntah mcm tak selera :(

Hari ni kami berbuka puasa bersama, spt biasa hari ke2 dan seterusnya berbuka kt umah mertua..kesian plak bila tinggal b'2 makan pun ala kadar, kalo ramai2 meriah sikit :)

Apa menu hebat korang?aku masak simple aje..masak merah ikan, sup sayur dan ayam goreng kunyit..pastu raof beli kuih2 sikit je..

Tahun ni aku cabar raof jgn m'bazir kuih muih sgt...

Hai la tak sabor nk puasa ni..lambat lagi hhhhuuuuu


0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...