CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Saturday 11 February 2012

rosemarry roasted chicken


Assalammualaikum..

Salam sabtu :)

Hari ni x kemana2..pagi2 tadi ingat nk b'basikal tp lambat pulok dgn budak3 ni..kul 9 matahari dah t'pacak so cancel trus gi cari b'fast kkkee..

Punya tekak tringin nk makan roti canai ngan kuah kari..tp x jumpa pun..kelain plak makannya hhhuuu...x pe raof janji nk cari kemudian :P

Balik umah trus tidokn awatif..sementara dia tido tu trus aku masak t'ari..tongtangtongtoing..siap smua kul 12..lantaknye cepat senang...

Aritu jengah blog kawan lieyalatif..kemain sedap dia buat rosemarry roasted chicken..dia x bagi resepi,suh gugel je..apalagi aku tringin beno nk try..

Bosan kan asyik panggang guna cara sama so meh kita gugel rosemarry roasted ni ha..ada hati nk buat tu padahal menatang rosemarry pun x kenal,udah le x kenal beli pun idok reti hhhaaa...

Penat je gugel bahan2 x ada kkkeee...last aku guna je mana yg ada..

Gaul je ayam2 dgn lada hitam,kicap manis sket,sos tiram,garam,cili boh sket,pastu calit2 mentega :)..bawang,kentang,carrot smua belah 4,then gaulkn sekali..oh ye jangan lupe lemon..potong nipis dan letakkn skali..
Taraaaaaa...sedia untuk dipanggang..suhu aku guna 180' 45m sajo..


 Ayam tu sepatutnya sebelah ke,peha ke,sekor ke tp stok aku dah ada yg potong2,belasah aje la ha..

Menu lain aku masak kari ikan sbg nk merasmikn daun kari raof aritu hhheeee..rebus sayur cicah ngan sambal belacan :)


 Sedap ke ayam tu?

Boleh tahan rasanya..tp kalo makan byk2 konpem muak..nak2 makan nasi ngan kari plak..mmg x masuk la hhhhaaaa...kalo korang ske kenny lebih kurang gitu la..

Tapi kalo nk resepi betoi2 gugel je la..lain kali kalo aku buat 2nd time resepi ni aku share ok :)

Jemput makan smua :D

Koch koch hota hei..eh tetiba :P

2 comments:

eimah said...

SODAP beno.....rosemarry tu daun ala skali nengok mcm daun rhu tu tp kecik.....aish ghajin beno panggang kalo emah le paling senang je masak :p

salwana nordin @ che'wa said...

x biasa guna apatah lg nengok kkkeee..tp ada hati nk guna kkkaaa..x pe nnt kita cari :)

kira paling senang le tu panggang..x yah jaga tau2 dah bunyi 'ting'..masak dah hhhee

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...