CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday 24 February 2012

berhenti keje

Assalammualaikum...

Salam Jumaat..syukur krn masih dipanjangkn Allah usia kita :)..tp esok lusa belum tentu lagi :(

Hari ni kt blog dan fb rata2 ramai yg bercerita pasal kehilangan adik faris..sesiapa yg masih belum tahu kisahnya bole jenguk blog mazidul ye..

Selalunya kisah2 begini yg buat aku sedih terkenang2 teringat2 even bukan darah daging sendiri pun :(..tp sbbkn kita manusia ada hati dan perasaan,setiap kesedihan tu dikongsi..cuma kdg2 terbawa2 emosi itu..nak2 bila tgk muka anak3sendiri..



Smalam tgk hadi sakit on off pun hati tak keruan, raof lagi la..kejap2 kang jenguk bilik hadi..pagi tadi batuk b'kahak b'darah sket tp demam dah kurang so kena pegi sekolah ye..rugi rasanya dah berapa hari x kesekolah..


Pagi tadi sambil siap2kn alya,atif dan diri sendiri sembang2 ngan raof:

me: abg..cwa nk berenti keje la..
him: abg setuju aje!cuba tgk hadi ngan alya..cuba tgk bila hadi awak jaga walau kejap compare ngan alya..
me: nnt mana nk cari duit?
him: awak ke yg wajib cari?
me: kalo awak dah tak ade nnt?
him: Allah yg bg rezeki..

***Mesti korang mcm blur je kan dialog ni hhhaaaa...***

Dulu lepas kawen aku x keje,ada dlm setahun lebih kot..so lahir aje hadi dia mmg sepenuhnya dlm dakapan aku..masa setahun tu aku guna sebaiknya..mgkn anak pertama jd segalanya nk yg terbaik dan mgkn jugak t'lebih manja kuikuiiiii...

Tapi yg pastinya dia sbnrnya seorg anak yg agak baik..alhamdulillah..x banyak ragam,x notty,x merepek2...kira kalo siang tu aku bole take a nap la..bukak mata tgk dia still duduk main dekat aku je..

Cuma jiwanya cepat sensitif,senang menangis tp mudah dipujuk..mgkn sbb sikapnya yg agak pendiam so cara nk luahkn...menangis :D

Then aku start keje kontrak di Pusaka..tp still ada masa lagi sbb dia sorang aje,ingat lg setiap malam pasti ada benda yg nk dicerita,dikongsi,gelak ketawa..time cuti main sama2..benda yg paling dia suka main Puzzle..percaya tak..umur dia 3 tahun dah pandai buat puzzle..

Skang ni masa dia terhad begitu jugak masa aku :(

Bila alya lahir aku dah keje ngan bapak mertua tp banyak masa jenguk dia sbb dia pun tinggal ngan mak..urusan dr kilang ke umah pun senang..tp nk spend betul2 dgn dia  still tak dpt la..

Kali ni urusan rumahtangga lebih sibuk sket so kdg2 mmg apa jua aktiviti bersama susah nk buat sbb keletihan aku hhhuuuu...bila ada kesempatan baru boleh ajor itu ini..nk ajor buat puzzle pun x ada waktu..sampai skang still x tau hhhuuuu

Awatif lahir rutin lg bertambah sibuk..kehidupan sama mcm kakaknya :(

Mgkn aku yg tak tau nk uruskan masa dgn baik so aktiviti ngan anak3 pun mcm terabai sket..eh banyakkkkk..

Bila hari cuti mmg kami cuba spend masa betul2 tp tu la tgh sibukkn benda lain,pastu letih last terlupa dah hhhuuuu..

Cuma kalo aku jd surirumahtangga masa tu agak panjang di rumah compare dgn masa di pejabat kan..

So jadi ke tak aku jadi surirumah ni????

I'Allah..kalo aku still keje di sini tp bukan skang..tempohnya sudah ada :D..

Mudah2an dimurahkan pintu rezeki dan dipanjangkn umur raof spy terus dpt m'jalankn t'jawab pd kami anak beranak :D

***terima kasih krn sudi membaca luahan hati hari ni..no offense***

2 comments:

Naimah SiDiK said...

mmmm... berat kes ni.. nak kena pk betul2.. tp iutkan kepuasan lebih bersama fmly kan..

Jgn lupa wat solat istik'arah okay.. moga2 ada jalan terbaik...

salwana nordin @ che'wa said...

thanks nad..

i'Allah nnt wa buat solat istikarah tu..

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...