CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday 5 January 2012

sesi membalut


Smalam membalut buku2 hadi..kemain banyak buku teks campur buku kerja/latihan..ada dekat 15 buah buku jugak tu..

A year ago m'balut time sarat peknen..sakit pinggang dan perut jgn cakap la :D

Smalam pun lenguh pinggang jugak dibuatnya..ate buat sorang2..mana nk potong pembalut,potong tape,tampal lagi,adjust buku lg..

Hadi la paksa gak aku m'balut smalam,katanya cikgu nk tgk..ye la tu..mengadesss!!!..aku ingat time cuti nnt baru m'balutnya..ate memalam kang banyak keje umah nk dibuatnya,dgn alya awatif lg hhhuuu..

Raof mcm biasa la dia..kalo x ke masjid,kemana2 peginya..

Then aku cakap pd adi..

Ibu: takpe ibu bole balut,pegi settle alya dulu..tlg kencingkn,gosokkn gigi dan pakaikn dypers dia..
Adi: ok adi buat..ibu tidokn mya dulu..

Ha bagus..aku plak lepas maghrib tu,makan2 tidokn awatif dulu *dulu sorang pengacau,skang 2 so kena tidokn dulu budak2 ni*

Alya x pe dia tido sendiri..tido aje awatif aku settle dulu baju bajan yg b'basuh b'sidai..kemas2 umah,sapu2 sampah..siap!

Pukul 10 baru start m'balut sampaikn raof balik kul 11.30 baru abis..fuhhh!

Lama beno ye..eh susah ok nak balut buku..sapa kata senang?

Nak2 buku skang..buku2 latihan hadi plak kemain lembik..kalo buku teks tu x apa lg..keras t'letak..

Heran la aku buku2 skang ni..asal bole aje aku tgk,buku teks ngan buku latihan pun lebih kurang sama aje saiznya,dah mcm x ada beza..

Zaman kita dulu buku2 teks aje,kalo latihan dlm buku tulis kan..tp skang latihan dah ada buku sendiri,buku tulis x byk mana guna pun makanya buku2 latihan dah sama banyak buku2 teks :)..dah tu beg mmg konfem berat w/pun ada jadual :(

*menunggu turn alya plak*

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...