CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday 17 January 2012

klinik lagi

Hari ni alya x sekolah..x brapa sihat..dah 2-3 hari batuk dan selsema :(..pastu pagi tadi masa aku nk lap kan rambut dia kata sakit telinga..

Sbnrnya dah 2-3 hari jugak dia asyik cakap sakit telinga,aku ingatkn tuala terkena subang ke hapa..pastu pagi td t'detik nk check telinga dia..

Ohhhhhhhhhhh tidakkkkkkkkk...cengkenit lagi!!!!!

Aritu dah kena sekali..kira kali ke2 la ni..kali ni bukan sekor tp 2 ekor duk dlm telinga tu..hhhuuukkkkk...

So kena bawak ke klinik la..aku lg cengkenit tu ada dlm telinga tu mmg x puas hati lah!

Klinik pertama,doc dpt cabut seekor..klinik kedua,doc x berani nk cabut sbb menatang tu duk dlm sgt dekat ngan gegendang telinga..

Dgn alya yg meronta2,kalo aku jd doc pun tense gak!hhhheee..

Actually kalo buh ubat cengkenit tu bole kluar sendiri tp kalo nk kluar pun ambik masa 3-4 hari rasanya x payah la..lg lama benda tu duk dlm,alya tetap sakit gak..

Then kami decide bawak ke pakar,doc ke2 td pun ada suh pegi pakar sbb depa bole settle benda2 gini..

Alhamdulillah segalanya b'jalan baik w/pun alya still x bg kerjasama..meronta2,m'jerit2,menangis2...fobia,trauma dan sakit dah sblm ni gamaknya..jenuh kami ni memegang,t'lepas aje..kuat beno kederatnya pun!

Lega sgt2 sbb doc dah kluarkn,siap dia besorkn skop bg kami tengok,pastu dia cuci dan sedut kot2 ada yg t'tinggal..geli aku tengok,kemain byk kotoran!

Hhhmmmmm...

*eh kome tau ke cengkenit tu hapa?tak tau cari dlm kamus la ye*

2 comments:

ct said...

cekenit byk kat telinga kucin.mak aku 2x g ENT spital tpg bwk kuar menatang xbole blah tuh.jgn bg alya main kucin hahaha *ade die dgr mak die larang koserrrr betul x?*

salwana nordin @ che'wa said...

umah mak aku kan banyak kucing..dia mmg x main dah ngan kucing tp x tau la mgkn atas kapet,semak tepi2 umah tu...

kucing bangsa degil,org halau keluor idok nk kluor..kena bantei pun mete je hhhhaaaa...

aku kalo kepala ke,mata ke senang nampak,senang cabut,kalo dlm telinga mmg geram sgt!!!

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...