CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 19 September 2011

gi kenduri malas,gi shopping laju kemain :D

Ni crite hari sabtu aritu..crite khamis,jumaat sabtu dan ahad bawak ke isnin bole?ate lappy rosak nk update dr umah nan ado!jd kita peram cite bg hot2 sket katanya padahal dah sejuk basi pun eekkeee..

Khamis aritu aku cuti mak x sihat..cibir..musim perayaan biasa ler..jumaat plak cam biasa la cuti umum kan..hari sabtu baru kita b'horray2..actually niat b'jogging yg t'tangguh minggu lepas kita tangguhkn lg minggu ni ngee~~ngee~~...giler pemalas...

Lgpun minggu ni raof ajak gi 2 kenduri membe sek dia kawin,aku sebenonya malas giler nk gi,bukan pe takut lama sgt kang..maklum la kawan sek,mesti nk jumpa2,borak2,kutuk2,tampar2,sepak2..wahhh..dengan anak3 korang paham2 aje la..

Tapi disbbkn raof kata nnt nak singgah Jasko...lg x nak pegi ekkeee..bukan shopping apa pun uols just m'cari2 brg2 dapur..tong sampah,rak barang,tpt gantung baju,hanger etc :D

 lama x npk hadi dlm blog ni kan :D

 alya yg tak penah diam!

cubaan m'diamkn awatif..ni pun x diam!

Lepas ke jasko,raof ajak tgk2 bunga plak..hobi dia skang kannnnnnnnnn,nk m'hijaukn umah :D...abis layan aje la..tu yg byk gambo bunga2an..smua hadi tgkp!aku lantakkn aje sbb dah keletihan m'dukung awatif!

 kecik tp boleh tahan berat budak ni..

Mana tak letih,pusing b'jam2 tp satu pun x beli bole?elok ler pun,pokok2 yg ada pun x abis jaga lg so x yah nk menambah2 :P..


Antara gambo2 yg dah melepasi tapisan hhhaaa...byk sebenornya sampaikn replika patung tgh kencing pun tgkp!kemain suker..


Then dlm kul 7 balik umah,x sempat nk singgah makan mana pun sbb aku dah fenin2,sakit2 pala,sampai aje umah...uuuuwwweeeeekkkk...

Ok sblm tu saya x peknen ye kawan2,period pun x dtg celah mana nk peknennya hhhaaa :D..kena xplain kah???hahhaaa

Aku dah kerisauan takut cirbir sbb perut dah start sakit2..alhamdulillah selamat :D..bukan pe uols,kalo ada anak kecik ni kalo kita sakit kang mmg susah nk handle depa kan :D..tp kalo dah sakit jugak nk buat camna,Allah nk uji terima aje :D

Aku pun x tau apa yg dah aku makan..rasanya x makan benda2 yg memudaratkn..kalo kenduri 2 benda je yg aku layan betul2..nasi putih,ayam,ulam2,jelatah..yg lain2 buat syarat aje :D

Agaknya minum sirap bandung air paip banyak sgt kot hhheee..nampak sedap uols,x b'ais sgt,ingat nk try sekali,rupanya b'kali2..

Perut plak selama ni minum air masak dan air b'tapis aje..hambik!t'kejut beruk la si perut hhhuuuu

malam tu mmg muntah kluar kaler merah pink aje hhhaaaa..siap alya tanya *muntah dlm toilet,dia nyibuk tgk*

alya: 'ibu,muntah makan tembikai ke?'
ibu: 'napenya?
alya: 'ibu muntah wane red'

hhhhuuuuuu...ahad tu mmg senak dan sebu dan sakit aje perut,nk makan pun x brapa lalu..Eno aku telan pun x jalan,last2 raof beli ubat arang (utk digestion) kt farmasi..alhamdulillah sihat dah :D

Lain kali mmg kena hati2 la dgn apa yg kita makan nak2 musim umah t'buka,kenduri kendara ni kan :D..kalo kita yg sakit x apa lg,kalo anak2..ohhhh seram mak!hhheee

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...