CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday 29 July 2013

kisah hari minggu

Assalammualaikum..

Syok betul cuti 3 hari kan..mcm2 benda boleh settle :)..korang balik kg ke? aku raya nnt baru baliklah..duduk rumah aje, byk benda nk buat ni :)

Jumaat aritu raof ajak buka puasa kt luar so pagi2 tu dptlah aku mengemas, mencuci rumahtangga..ubah sana sini sinun sikit cukuplah..

Petang tu aku rancang nk buat biskut raya..percaya tak?silalah percaya..i tak tifu bulan2 pose ni..kkiiiiiii...

Tahun ni kilang tak sponsor so terpaksalah aku buat jugak..actually aku ni tak berapa nk pandai buat sekut2 raya ni..selalu mesti tak menjadi!

Tapi sbbkn anak3 bertanya jugak so gigih la maknya cari resepi w/pun rupa ya ado!yg penting ada rasa gitu...:)

Alhamdulillah dpt la 2 jenis biskut..cornflakes rangup dan sarang semut (sarang tak menjadi)..






Sama je cup utk kedua2 biskut..lantaknya..jgn membazir tak baik hhheeeee

In syaa Allah minggu depan ingat nk buat nestum popia dan kek biasa sebiji sudah :)..jadilah nnt kalo tak cukup kita beli sekut 'tunjuk2' aje...

Next week pun baru nk cari kepek2..harap2 ada la jumpa kepek pisang (feberet) yg sedap hhheeeee


Rata2 cuti aritu semua org kluar shoppping kan..kt blog smua pun update apa yg dibeli..seronok aku baca :)..aku pun tak kalah jugak hhhaaaa..nak merasa shopping dibulan puasa katanya..

So gigih hari sabtu tu keluar bawak anak3 sekali..terpaksa jugak bawak hadi tu memandangkn malas nk tinggalkan dah..

Raof kata bawak ajelah..malas nk pikir2 pasal org kata depan belakang sindir menyindir bagai dah asyik tinggalkn anak..ye lah abang saya menurut perintah :)..no hal pun bawak anak3..

Si hadi tu aku bg izin bawak game takut2 dia boring menunggu kan..bg warning siap2, jgn cari pasal, ikut je arahan ibu ngan baba, kalo tak no more game!

Shopping kali ni sbnrnya utk ibu ngan baba aje, aku lah nk kununnya nk cari sepasang lg baju raya ke, tudung ke, tp bila bawak bebudak3 ni nan hado! 

Apa pun tak dpt beli, sibuk mengejor, sibuk menengok takut2 hilang..nk pilih apa pun tak senang :(

Si wawa tu lah selalu yg buat onar..:(

Dgn ramainya umat manusia..ntah dr planet mana dtgnya huh!nak2 bahagian kanak2..mujurlah kami dah shopping awal2, kalo tak muntah darah kt situ memilih baju bajan :(

Dalam pening2 tu sempat jugaklah merembat beberapa brg2 bebudak3 ni ha..tak tahan pulak menengok sale sana..nafsu shopping mengalahkn nafsu makan hhhhaaaaaaaa






Pastu baba nak beli kasut raya pulak..kasut sport utk kakak ngan adik..kasut utk belasahan guna yg lama aje sudah..still elok, ibu dah basuh pun..

 kasut princess...

Cuma hadi je berkenan 1 kasut tp tak ada saiz..takpelah nak sandal yg lama still elok..pakai ajelah ye nak :)

Nampakkkkkkkk...sudahnya brg2 kami tak berbeli jugak..anak3 jugak yg diberi keutamaan kan..rezeki bebudak3 ni ha..

Sudahnya ahad tu aku mencari baju kt pekan kuala aje..kasut pun pakai yg lama hhhuuuuu..tudung2 mana yg elok pakai ajelah..nnt kalo teringin baru nk rembat sehelai dua shawl hhheeeee

Begitulah kisahnya..lagi tak raya lagi tu la ada je benda nk dibelanjakan hhhuuuuu..nasib la setahun sekali beraya ye :)

Alhamdulillah utk mak abah pun adik beradik yg lain dah banyak tolong..beli baju, beli biskut, beli itu beli ini..semua pun memberi sumbangan kan :)..kome mmg the best lah!!!sayang kome ketat2 :)!!!!!..TERIMA KASIH banyak2 :)

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...